Ny vecka

En dag som började på andra sidan vattnet, på Svartvikskajen. Här sitter vi på en bänk och njuter lite i solen. Ja, alltså, jag sitter på bänken. Tosca ligger som synes på marken.

På andra sidan, på Ljusviks-sidan och Essvikssidan, där bor vi. Alldeles rakt fram, i skogen ovanför den där skorstenen.

Vi fortsatte in till sta'n för att handla lite. Och så gick tvåbeningarna på Wretmans och käkade god lunch och efter det blev det en promenad här, på den här sidan vattnet. Skönsbergssidan.

Här finns det en fin grillplats med bänkar att sitta på. Men någon tycker uppenbarligen att man behöver något skönare under rumpan och har ställt dit en grön skinnfåtölj. Tosca uppskattade den mycket!

På kvällen blev det hundbad och föning och när jag tittar på min vackra hund så är jag nästan benägen att hålla med en som heter Monica, som brukar hävda att det är en Utställningshund jag har *S* Men nu går vi ut och kissar och övar lite framförgående, så det är nog iallafall en Brukshund?!

Kommentarer