Om det går bra???

Om det går bra? Tja... det beror ju på vad man jämför med...
På väg från CityGross till stan för att gå på APT så fick jag plötsligt ett felmeddelande av kära bilen: "Fel på batteriladdningen. Stanna bilen snarast". Jag gjorde så och i en from förhoppning att allt skulle vara ett litet skämt från bilens sida, så startade jag den igen. 2 ggr. Men samma meddelande dök upp varje gång.
Okej. Ringa alla rara människor jag känner i Bosvedjan (tack o lov så är det ju några stycken) och Emma, som var hemma med sjuk Harry, lovade att skjutsa ner mej till mötet. Tack!!
Medan jag väntade på henne ringde jag Volvo Assistans, som inte rekommenderade mej att köra en meter till, utan omgående skulle skicka en bärgare.
Mötet var snabbt avklarat och jag fick skjuts tillbaka av en bussig kollega. Då var bilen precis lastad på bärgaren och jag fick hänga med. Killen undrade om vi ville till Sundsvall eller Timrå och det är ju ingen tvekan om vad man väljer då. Bilbolaget Timrå, självklart!
Fick ett nytt samtal från VolvoAssistans, vi skulle få en hyrbil. Fast om det fanns ETT enda hundhår kvar i den när jag lämnade tillbaka den, så skulle jag få betala en saneringsavgift på 1500 kr. Jag frågade om hon skämtade, men det gjorde hon inte. Något snorkigt talade hon om för mej att det minsann inte var så lätt att hitta nån hyrbil alls, där man fick ha med sej hund. Sen tyckte hon att bärgarkillen kunde skjutsa oss till hyrbilsfirman för att hämta bilen också, men det hade han inte tid med. Istället föreslog han att jag skulle gå in och prata lite snällt med folket i kundmottagningen, så kanske de kunde fixa vår bil på studs.
Och si, de kunde de! Gissa varför man väljer Timrå före Sundsvall alla dagar i veckan?! Jo, för att där har de Service som är värd namnet. Jag vet en som hade sin bil i Sundsvall i över ett år(!!!!!) och de kunde tyvärr inte ens hitta felet på den bilen...
En knapp timme senare var bilen klar och vi kunde åka hem i vår egen kärra. Och ligger det ett eller annat hundhår däri kan jag glädja mej åt att jag inte behöver betala några 1500 kr för det. Nu räckte det med ett generatorremsbyte för 1080. Tänk, att man kan tycka att det känns nästan billigt?!

Tosca fick en spännande eftermiddag, först åka bärgningsbil och sen fick hon ju chansen att lusläsa omgivningarna vid Bilbolaget och där fanns ju inte bara en, utan två, borttappade arbetshandskar, som bara väntade på att det skulle komma en briard och leta reda på dem 

Kommentarer