En ny morgon

Ja, en ny morgon och det ser likadant ut igen... snö, snö och snö... Repris från igår, fram med blåskyffeln och skotta.

Efter ett besök på apoteket blev det skogen. Hon behövde verkligen busa av sej lite, Kakan. Inte hjälpte det mycket att Vida var här igår och de lekte en del här hemma. Nej, bättre upp ska det vara.

 Medan jag plumsade fram och tyckte att det var rätt kämpigt, skuttade Tosca som en liten gasell.

 Jättekul, faktiskt! sa hon.

 Mobilen tjänstgjorde som kamera idag också, så bilderna blev därefter...

 ... men roligt var det!

 Visst är det vackert med snö. Men jobbigt.

Jag gillar mina damasker. Men de var tyvärr hemma i garderoben idag, så därför blev lurviga tjocksockarna rättså fulla med snö.

När vi kom hem var Tosca hungrig...

Här står Tosca och "morr-pratar" med mej. Hon pratar och pratar och pratar... och morrar och småskäller och pratar mera.
När hon inte pratar sticker hon ut tungan såhär.

Jag tror att hon vill säga att hon ska ha mat NU. Fast hon brukar äta om en halvtimme... och får hon sin vilja igenom en enda gång är jag helt övertygad om att hon har lärt sej nåt nytt. Man morr-pratar, då får man mat omedelbums. Och det kan vara dumt... att hon får bestämma precis allting hela tiden... så hon får vänta en liten stund till på maten.

Men sötast i världen, det är hon.

Kommentarer