Torsdag med tacos

Det är väl egentligen inte alls nån konst för en hund att nosa sej till att det ligger en Wunderbaum intill vägen där man går. Men jag blir så full i skratt åt den här Tosca-Kakan, som har näsan påslagen överallt och alltid och inte bara nöjer sej med att konstatera att det ligger saker och ting här och där... utan också måste gräva fram de där grejorna ur snövallarna och stolt visa upp dem för mej. 

Dagens fynd - ett stycke grön och väldoftande Wunderbaum *ha ha ha*

Jag trodde att det kanske var lite giftigt att äta såna där, så jag bytte ut den mot en liten godis som jag hade i fickan. Så var vi nöjda och glada båda två!


Sol. Visst blir man glad av sol?! Iallafall blir jag uppiggad av sol, blå himmel och en vind som håller sej borta!

Så här såg det ut när vi gick hemåt på eftermiddagen. Det mörka längst bort är Klampen.

Tacos på en torsdag? Ja, det är klart att man kan äta det. Särskilt om det råkade vara extrapris på köttfärs och särskilt om jag också ska jobba på fredag (imorgon alltså). Det är ju då man "ska" äta tacos, har jag hört. Jag äter väl vad jag vill vilken dag jag vill. Så det så. Gott var det, hungrig var jag och mätt blev jag.

Och så har det ju blivit mars månad. Tänka sej. Första vårmånaden och det var -19 grader i morse. Brrr. Men fram emot dagen hjälpte solen till och temperaturen kröp upp till ca -7. Jämförelsevis riktigt skönt, faktiskt.

Ja, så blev det kväll och vi tog en sista prommis. Tosca förnekar sej aldrig, utan dök in i en snövall invid vägen (det syns i ansiktet på henne!), grävde en stund och kom sen ut med denna bägare som det nog varit glass i. Sen bar hon stolt sitt fynd cirka 1½ kilometer innan jag bytte ut det mot en godis, för att hon skulle komma ihåg att "gå på toa" också. Det ville hon inte. Gå på toa, alltså. Hon hade kissat klart, sa hon. Så då körde vi några rallymoment istället och si, DET ville hon! Mer än gärna, till och med. Tokiga hund. Älskade hund.

Kommentarer

  1. Gott med lime, tycker Tosca... så det är bara att se till att det finns på inköpslistan nästa gång...

    Bildskönt ja, med snön. Men bort med den ändå! Och glass behöver hon väl inte fynda i kylan, förresten, när världen består av just det - isig glass överallt.

    Hoppas ditt arbetspass blir bra.

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert och humörhöjande med sol och blå himmel! För nästan alla...utom den där sakletarprinsessan som tycks va lika nöjd oavsett väderlek.

    Trevlig jobbhelg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar