Same same but different

Ser ut som samma och samma och samma gamla skog. Och det är det, fast det här är inte samma skog som igår.

Ungefär 8-900 meter hade någon gått här, så vi hade lite spår att följa, men så hade personen vänt och gått tillbaka samma väg så här ligger snön orörd framför oss. Bara att ge sej ut och pulsa idag igen, då. Och fastän det inte syns på bilderna, så snöade det idag också.

 Tosca forsade fram ungefär som vanligt. Mobilen hade lite svårt att hinna med *S*

 "Samma" bild som igår. Söt är hon!

 Och kul har hon! Vilka enorma mängder snö det har kommit.

 Hoppla!

 Snö-nos.

Jakttorn ner mot sjön Mingen.

 Men här ungefär vände vi om och pulsade hemåt igen.

På eftermiddagen fick vi hämta bilen igen. Så här stod den när vi kom dit. På laddning. Fläktmotorn är bytt, tror jag att det var. Kostade nada. Varken reparation eller hyrbil eller nånting. Lite goodwill från Bilbolaget, som inte ligger överst på min poppis-lista annars.

Kommentarer

  1. Skönt att ha bilen tillbaka, ordningen återställd!

    Men alltså, vilka hiskeliga snömängder. Här blommar mandelträden nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg dina bilder på Instagram. Jordgubbar...?! Och över 20 plusgrader... Så alldeles underbart!

      Radera
  2. Ska inte klaga över snön här men det gör jag ändå! Blää. Fast det hjälper Toscas glädje.

    Så fint att de fixade bilen för ingenting. Det värmde väl också i kylan.

    Sen kan du kasta några snöbollar på Cecilia i Provence, komma där med mandelblom och jordgubbar! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte ens att göra snöbollar. För kall snö.

      Bra att de tog på sej jobbet med bilen. För när vi hämtade slog de bara ut med armarna och påstod att de inte hade NÅGOT med det där att göra, de hade inte skruvat där. Nähä, har jag det då? undrade Sture. Det hade han förstås inte... i och för sej.. men det skulle nog "gå till sej av sej själv"(!!). Det gjorde det inte. Men nu är det fixat och jag ska sluta gnälla om det. OM värmen går på nu lagom tills jag ska iväg och jobba, så som jag har ställt in den på... vi får se...

      Radera
    2. Den funkade inte... dieselvärmaren. Nytt samtal med Volvo på måndag. Besviken men inte förvånad. Hade det nog på känn, trots allt.

      Radera
  3. Äh... Hillevi was here...

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😄 Hörni, skicka ner en extra snöboll - Hillevi glömde mimosan... 😜

      Radera

Skicka en kommentar