Upprättelse!

Det där vackra, vackra vädret från igår blev lite mer mulet och nån plusgrad idag. Hoppla, så mycket snö som fastnade!

In i duschen så fort vi kom hem, så var det snart borta igen. Ljummet vatten är en fantastiskt bra grej när man ska tina av hundben/tassar.


Lika besviken som jag var i förrgår, lika glad och nöjd är jag idag, nästan. Plötsligt hörde de nämligen av sej från det där företaget Footway, som lottade ut skor som inte fanns. Nu hade de tydligen tänkt till lite och kommit fram till att ett av mina förslag (att ersätta de vunna kängorna med andra, som fanns i rätt storlek) och erbjöd mej två par av den här sorten istället. De kostar visserligen 400 kr mindre per par och är inte lika varmfodrade, men istället påstås de vara vattentäta. Det där tror jag vad jag vill om, efter att ha reklamerat Salomons goretexskor TRE gånger för att de inte höll tätt. Men hur som helst. Jag har hellre två par skor i rätt storlek än två par som inte går att använda för att de är för små! Bra där, Footway.

Undrar om det möjligen spelade in litegrann att jag tackade för vinsten i tävlingsinlägget på FB, men samtidigt konstaterade att de inte hade några... och att några av mina vänner då reagerade ganska negativt där... *he he he* Det var INTE iscensatt av mej, men blev ju lite bra, tycker jag.

Tråkigt nog kom ju de första paren kängor med posten idag, så dem får jag returnera och sen skickar de de andra. Ja, jag var snabb att beställa, för de var ju såååå på tvären och ville inte alls ersätta med något annat i förrgår. Så då tyckte jag att det var lika bra att beställa ändå. Och sen försöka sälja dem eller nåt. Nu blev det en annan lösning, lite krångel, men bra i slutänden!

Så. Okej, Footway. Jag ska inte prata mera sk*t om er.

Från det ena till det andra. Min telefon slutade fungera i högerkanten på skärmen i september. Lämnade in den och fick den fixad på garantin. Nöjd och glad till häromdagen, då kameran plötsligt slutade fokusera. Hur jag än bär mej åt så blir det bara "blurr-bilder". Så... in med den till Telia idag igen. Fortfarande fanns det garanti kvar, så iväg med den på lagning. Suck. Jag har en gammal Sony som reserv, en som Sture haft för längelängesedan och det funkar ju. Men nog vill man ha sin egen telefon??? I-landsproblem, jag vet. Och min telefon är ju absolut ingen värsting-modell heller, men jag tycker om den ändå.

Nåja. Jag lär väl överleva tills den kommer tillbaka i nyskick(??) om en vecka - tio dagar.

Kommentarer

  1. Jojo,"sent ska syndaren vakna" - brukade min mormor säga... Det var väl en okej lösning - men dom där på Footway kunde väl ha tänkt på det lite tidigare.

    Hoppas du snart får tillbaka din telefon, i nyskick! Före jul helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en okej lösning. De första kängorna skulle dock vara varma ner till -40(!) grader och de här andra är "testade ner till -7". Viss skillnad. Men ändå... jag har ju mycket hellre skor som passar!

      Telefonen får väldigt gärna komma tillbaka före jul. Känner mej en gnutta ensam utan den *S*

      Radera
  2. Nå, bra så! Hoppas kängorna är sköna i alla fall även om du måste krångla med retur och annat. Vattentåliga också, men som du säger - den delen brukar det vara lite sämre med.

    Och mobilen, jämt ska det vara något... Själv tappade jag bort mitt mobila bredband igår (en dosa stor som en mobiltelefon) och när jag retat mig klart tänkte jag åka och skaffa en ny. T om gladde mig lite, den skulle säkert vara mycket bättre.
    DÅ dök den upp, dosan, under sängen minsann hokus, pokus. Fast då blev jag nästan sur över det - hade ställt in mig på ett nyköp. Så svår att göra nöjd, är jag! 😳

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska inte gnälla mer. Det blev nog så bra som det kunde utefter förutsättningarna. Och vinst är inte dåligt alls, på något sätt. Blev lite trött av deras trista bemötande, bara. Men de spottade ju upp sej, så... okej.

      Äh. Göm den ordentligt nästa gång, dosan! *S*

      Radera

Skicka en kommentar