Bara lite bak

Dags för lite brödbak igen. Det här receptet är ett av mina favoriter. Så goda små tekakor!

Klicka på bilden så kommer du till receptet.

Sen provade jag ett recept på lite sega, supergoda "Subway-kakor", som jag fått av en vän i Matfors Brukshundklubb, Jenny. Tack för det! Även här finns receptet om man klickar på bilden.

Jag hade i 200 g vit choklad plus en hel påse macadaminötter (tror att de heter så? Runda, nästan vita nötter). Passas noga i ugnen, så att de inte blir för hårda. De ska vara mjuksega i mitten. Cirka 10 minuter var mina inne på gräddning.

Kommentarer

  1. Mmmm, tack för recept! Nu blev vi baksugna, ska inventera mjölhyllorna i affären idag och se om vi kan hitta motsvarande svenska mjölsorter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du hittar nåt liknande, tekakorna är faktiskt jättegoda!

      Radera
  2. Det är bara en sak jag inte begriper... varför ser dina bröd och kakor alltid godare ut än hos dem som verkligen går "all in". Du har en talang där som bara väntar på att dyka upp i "Hela Sverige bakar". Då vinner du såklart, för sånt har ju som vana! 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är tokig. Jag kan inte baka sånt som de gör i Hela Sverige bakar. Jag bakar bara bröd, som vi äter själva. Och så nån gång till nån fikaförsäljning i hundsammanhang, men det är lite samma sak... Jag kan inte spritsa och snitsa och få ihop det med konstiga smaker å sånt där. Och det gör mej inget, behöver jag nåt sånt nån gång får jag väl helt enkelt fråga Emil! *S*

      Radera
  3. Javisst är jag tokig, det har jag så småningom förstått själv... men det är på andra sätt... ibland, som nu vet jag PRECIS vad jag talar om! 😎

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppenbarligen vet du inte det. Slutpratat om det.

      Radera

Skicka en kommentar