Lugn och ro

En "mittimellandag" utan några större måsten eller tider att passa eller annat elände. Det blev en skön skogsprommis på förmiddagen. Tosca kunde vara lös större delen av vägen och vi mötte varken folk eller arga små svarta hundar (det är här vi ibland stöter på just dem). Riktigt härligt var det!

Det hade kommit upp en fin skylt om platsen och spången. Jag tackar för den, jag också, för den gamla var verkligen i dåligt skick.

 Här kommer Tosca!

 Vacker is på pölarna. Mycket finare i verkligheten, såklart.

Den här lilla rundan var det som vi gick.

Efter lunch (potatis-och purjolöksoppa) kom en lastbil med sponsrad hundmat till brukshundklubbens årsmöte, som jag tiggt åt mej genom att hänvisa till hur bra Tosca äter den här maten. Och det gör hon ju! Jag är riktigt nöjd. Och inte kunde jag för mitt liv tro att det som i ett mail beskrevs som att "vi vill gärna sponsra med lite..." skulle bestå av det här. Alltså, "lite"... var 50 stycken(!!!!) 950 grams påsar torrfoder och 32(!!!!) förpackningar av Bozitas nya våtfoder. Just idag ligger Bozita ännu mer på plus än de gjorde igår!!

Ska bli riktigt kul med årsmöte, där Årsbästa Ditten och Årsbästa Datten-hund ska utses. Ja, i klartext betyder det Årets Lydnadshund, Årets Rallylydnadshund, Årets Brukshund, Årets Allroundhund och Årets Agilityhund. De kommer att få god mat med sej hem, minsann. Kul!

Så blev det några små ärenden. Bland annat var vi till Veterinärhuset och vägde Tosca. Äntligen, äntligen har minskad mat gett resultat. Minus 6-7 hg på två veckor känns bra. Kanhända att det beror på Vida-passningen förra veckan också? Motion i mängder kan aldrig vara fel om man vill tappa lite i vikt. Om det skulle fortsätta i den här takten är hon nere i önskad vikt fram emot jul-nyår, ungefär och det vore nog lämpligt. Sen gäller det att hitta en lagom mängd mat, som hon håller vikten på också. Hm.. hur ska vi klara det? Åjo, det ska nog gå bra.

Innan vi åkte från sta'n igen passade vi på att gå en liten prommis i elljusspåret i Skönsberg, medan det fanns något dagsljus alls kvar.

Fast det gjorde det, tog slut. Så här vacker utsikt mot Södra berget hade vi i en glugg mellan träden. Men elljuset var tänt!! så det var inga problem att gå där utan pannlampa och allting.


Idag är det Kladdkakans dag. Jag provade en ljus variant toppad med After Eight. Det behöver jag inte göra fler gånger... ingen succé, om ni frågar mej. Sture däremot, var förtjust. Så smaken är olika.

Kommentarer

  1. Juste hundmatsleverantör, den där Bozita. Duktiga på att marknadsföra sig. Det blir spännande att se hur mycket av de där vinsterna Tosca ska knipa åt sig - låter som om ni två kan platsa på någon av titlarna... ;-)

    Kan nog tro att vistelsen med Vida haft betydelse för vikten. Här försvinner det alltid ett par hekton när vi har taxen Teddy på besök. Och det är ju inte så konstigt som dom där båda rusar omkring - liksom dina tjejer. Å andra sidan lägger nog Tinka på sig ett par hekton när hon får chans att ligga på soffan och bara va' åskådare till lekarna ;-)

    Den där kladdkakan lät väl inte sådär bra för vikten... och liiiite läskig lät kombinationen - så, jag håller nog med dig i den där frågan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syns man så finns man... så kanske de resonerar på Bozita. Tosca kommer inte att vinna några priser alls på årsmötet, det finns mer framstående ekipage än vi i vår klubb *S*

      Era hundar byter vikt, tror jag?! En springer av sej, en lägger på sej. Jag skulle behöva en daghund eller nåt, som fick motionera Tosca åt mej! *ler*

      Kakan.. nä, tacka vet jag toscakaka!

      Radera

Skicka en kommentar