Skrot

I källaren i Mellansjö finns det oändligt mycket skräp och skrot. Vi har haft huset i tio år, men inte tömt efter förra ägaren... nu är det dags. Jag har burit och sorterat, burit och sorterat. Skräp och bildelar. Mest bildelar. I helt otroliga mängder. Skulle jag vilja bygga femton bilar finns det nog motordelar så det räcker. Tyvärr är jag inte intresserad av sånt.

Jag hittade också en lagom punkterat basketboll, till Toscas förtjusning. Jättekul hade hon, men just på bilden tar hon igen sej lite.

På eftermiddagen kom Vickan med familj och Alfred hade också lyckats få följa med. En del saker, av trä, blev till en brasa. Perfekt med ett staket emellan, så behövde vi inte oroa oss för att Alfred skulle bränna sej. Han följde dock det hela med stort intresse.

Hasse och Emil lastade på en hel dieselmotor. Av Hasses min att döma, så var det inte världens lättaste uppdrag.

Efter en stentuff dag var det gott med tacos till middag och efter det lite tärningsspel och mys.
På kvällsprommisen mötte vi en fyrhjuling mitt i skogen! Det var kolsvart och jag gick med pannlampa, två lösa hundar... plötsligt ser vi ett ljus framför oss. Vad i hela friden??? Men jag tror att de med fyrhjulingen blev lika förvånade som vi. Hundarna kopplades såklart omedelbums och inget "farligt" inträffade. Men som sagt var, förvånade blev vi *S*

Kommentarer

  1. Vilken myshelg! Så skönt att bli av med allt skräp i källaren, der var bra jobbat.

    Förstår att ni blev förvånade när ni mötte fyrhjulingen, det var otippat! Vilken tur att det gick bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skräpet var kvar sen husets förra ägare(!) så det var verkligen på tiden att vi rensade...

      Radera

Skicka en kommentar