Mycket nu...

I torsdags tappade Sture en stor bit blivande ved på sin fot. Alltså, inte en vanlig liten vedklabbe utan en rejäl bit stock. Den landade olyckligt på stortån och det var såklart inte skönt. En liten blåsa uppstod, en blåsa som sedan växte och blev blodfylld och till sist var hela tån som en blodfylld påse... jodå, det finns på bild men jag besparar er den synen.

Jag försökte såklart övertala honom att söka lite hjälp innan den där blåsan sprack av sig själv. Jag inbillade mej att det kanske var bättre att göra det där under kontrollerade former. "Ett visst" motstånd kunde skönjas och inte förrän idag hade Sture själv insett att det nog var bäst att få någon att åtminstone titta på skadan. Då hade han så ont att han måste gå med krycka...

... och själv har jag ju varit på jobbet, så igår kväll var Vida med familj hos oss för att motionera damerna lite och följa med på promenad. Snällt av dem!

Här är en bild från gårdagens kvällspromenad på Essvik. Längst upp här kan man se Tosca av idag, på promenad i Kvissle medan hussen var på vårdcentralen.

De här vovvarna var också på Kvissle. De tillhör uppenbarligen folk som har bråttom till Glasbanken en måndag förmiddag, för att "proviantera" skulle jag tro. Lite sorgligt.

På eftermiddagen var vi ute i skogen.
- Törstig! sa Tosca, för hon är ju fortfarande på det viset att hon helst inte dricker rent och fint vatten hemma i vattenskålen utan sörplar i sej i diken och pölar utomhus istället.

Man skulle kunna önska att hon bara stack ut tungan och drack lite fint, sådär... men icke Tosca. Nej, hon kliver i hel och hållen och "dricker ordentligt". Hon är så speciell, den här fröken, och det är väl det som gör att jag tycker så mycket om henne?!

Kommentarer

  1. Men, ajajaj. Hur har det gått för tån nu då? Så bra att Vida kunde motionera prinsessan lite, det måste ha varit en press för dig att va' på jobbet när du så väl skulle behövas hemma...

    Tosca borde sprida kunskapen att dricka i vattendrag - istället för att gå på glasbanken ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tån är omhändertagen och ska på återbesök imorgon. Den får inte plats i några skor, vilket ställer till lite bekymmer förstås. Stövel funkar, men ska man på nåt ställe där stövlar ser märkligt ut... ja, då får det gå ändå! *S*

      Det är så dumt att mina jobbpass infaller när jag behöver vara nån annanstans (oftast hemma) men jättejättebra att det finns goa människor som ställer upp och hjälper till då!

      Och nog finns det annat att dricka än det som kan köpas i butikerna med de gröna skyltarna, men jag kanske inte rekommenderar Toscas "barer" heller?!

      Radera
  2. Glad att slippa se den onda tån, känner hur det gör ont ändå!

    Tosca är en riktig drinkare. Expert vid det här laget när det gäller tillbehör!

    Kalle är för mörkrädd för att gå ut så sent! 😋

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tån är inte vacker och jag är rätt övertygad om att Sture inte har nån lust att visa upp den för hela världen. Och varför skulle hela världen vara intresserad av att titta på den? Nä, just det.

      Tosca är Tosca är Tosca... och hon är då inte mörkrädd för fem öre! *S*

      Radera

Skicka en kommentar