Förberedelser



I vintras vann jag en tävling på Facebook. Vinsten var tre övernattningar i en fjällstuga inklusive liftkort och allt för fyra personer. Nu är ju inte jag nån skidåkare, precis, så jag förhandlade till mej ett byte av årstid och på söndag bär det av till Gaustatoppen i Norge!

Tråkigt nog är det hundförbud i alla stugor där. Det var vad jag fick som svar de tre första gångerna jag frågade om Tosca fick följa med. Så vi ordnade med hundvakt, det var i och för sej inte så svårt. Erik och Inger blev så glada att Tosca skulle komma och hälsa på! Men själva var vi fortfarande lite besvikna.... så Sture tyckte att jag skulle fråga ytterligare en gång. Jag suckade lite och tyckte att det var meningslöst, men skam den som ger sej! På min fjärde förfrågan var Tosca helt plötsligt välkommen!!! Hipp hipp hurra!

För att allt ska bli så smidigt som möjligt och det ska kännas som en riktig semester"vecka" så håller jag just nu på att förbereder mat och så. Här på bilden är det fläskytterfilé i god sås samt en brieostpaj. Båda ska få följa med till Norge, precis som Tosca.

Men hoppsan, hejsan. Ska man utomlands måste man ha pass och vara avmaskad mot bandmask, minsann. Det fick bli ett veterinärbesök.

Passade också på att väga Fröken Päls, då jag tycker att hon är lite tjock. 32 kg är på tok för mycket! Veterinären Mats höll med mej om att hunden är mullig, så nu drar vi ner på maten. Och det är ju inget problem, eftersom hon ändå inte tycker om att äta *S*

På kvällen gick vi en sväng i hemmaskogen. Jag tittade på mina vanliga ställen efter kantareller, men hittade inga just där. Några få fanns på andra ställen. Och Tosca, ja hon hittade givetvis en Pinne, hon.

Mobilbilder, så kvalitén är därefter.

Kommentarer

  1. Åh, vad det ser gott ut! Härligt - för man blir jättehungrig i fjällen. Och liten Tosca kommer säkert att tappa ett eller annat hekto, det lär ju bli mycket motion oxå. Att få den lilla damen slankare måste ju förstås va' lätt - bara ett par silverslevar mindre på söndagsporslinet...

    Ha det! (notera norskan... ;-D)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju väldigt mycket åka bil dit och hem och hon får en hel del motion på hemmaplan. Tycker jag. Men uppenbarligen får hon ändå för mycket mat i relation till hur mycket hon rör sej. Som du säger, så tror jag dock inte att det är särskilt svårt att göra något åt det, bara att mata lite mindre.

      Tusen hjertelig takk! (notera norskan! *S*)

      Radera
  2. Vilket äventyr Norge blir för Tosca! Antar att bästa hundvakterna får nöja sig med när ni åker till Mallorca :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli sååå roligt! Mycket bilåkande, förstås, men ett par dagar på plats blir det ju. Och hundvakterna är nöjda med en kommande vecka också. Alla glada!

      Radera

Skicka en kommentar