Badbruden

Klockan 10 lämnade jag jobbet. För nu börjar min semester. Egentligen är det ingen större skillnad mot annars. Jag har ju ett sånt schema att jag är ledig många dagar i taget och jobbar några eller något dygn då och då. Men nu är jag helledig bra länge och det ska bli riktigt härligt. Hoppas att Sommaren med Stort S är på gång nu. Jag vill ju så gärna bada.

Och eftersom temperaturen i såväl luft som vatten var riktigt härlig så drog vi genast iväg till Marmen för att ta oss ett dopp eller två. 22 grader i vattnet och 26 i luften! WOW!

Tosca var mycket, och då menar jag verkligen mycket, intresserad av alla håligheter som fanns längs strandkanten. Hon körde in hela huvudet (och så mycket av kroppen som gick! *S*) och nosade så det "snorklade" högt och ljudligt. Undersökte noggrant och rotade runt...

 ... innan hon rörde sej nån meter, för att sen stoppa in huvudet igen och göra om hela proceduren. Gång på gång på gång... Jag har ingen aning om vad det kan ha varit för nånting, men gissar på nåt djur eller nåt??? Vattensork, kanske?

 Blötnosen. Världens sötaste.

Här har Blötpälsen backat in i ett sånt där hål. Sen stod hon där både länge och väl och såg bara sååå nöjd ut *S*

Eftersom det ibland passerar ett och annat bröllopsfölje här. Och ibland en och annan joggare, nån promenerar med sin hund och nån kommer och ska bada (lite längre bort, när de upptäcker Tosca... *ha ha ha*)... så hade Tosca lina på sej. Och med lina vet ni ju att hon knappt kan röra sej, den är ju såååå tung! Men det har också det goda med sej att hon aldrig i livet skulle få för sej att springa (nej, för springa går helt enkelt inte) fram till någon, varken hund eller människa. Hon uppförde sej 100% exemplariskt hela tiden. Hon hade lång lina, men bara dess existens gör att hon blir en helt annorlunda hund. Verkar näst intill väluppfostrad. Hör och häpna!

På bilden står hon och spanar på en tjej som rodde förbi. Mycket spännande.

Kommentarer

  1. Vilken goding hon är - din prinsessa af Sand!

    Härligt att ni nu äntligen fått riktigt fina sommardagar, lagom till semestern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det här var enda stället som inte fick världens regn igår. Hemma och i sta'n (ca 2 mil därifrån vi var, båda ställena) hade det vräkt ner vatten i mängder medan vi var borta på eftermiddagen! Så vi valde precis rätt, som åkte just dit. Sicken tur, va?!

      Idag är det såklart mulet... men det gör inget. Jag är ledig och har massor "på schemat", saker som behöver göras och då är det bra att inte stranden lockar allt för mycket!

      Radera
  2. Härligaste sommarbilderna serverar du även om den stackars briarden var fängslad i tuuuung järnkedja! Haha. Bra, hon är ju såååååååååå olydig annars! 😝
    Det var nog mycket riktigt en vattensork eller möjligen en mink som hållit till där i kanten, synd att inte Tosca fick napp! Fast kanske lika så bra...
    Även om Kalle får bada nästintill varje dag njuter han av att sitta så där käpprätt upp i egengrävda gropar, "så du har nåt att trilla i sen matte!"

    Tror att det är säkrast att inte säga något om de 26 graderna! *hukar* 😝

    SvaraRadera

Skicka en kommentar