Duggregn och dimma

 Två båtar nära varandra fick mej att tänka på Robban Brobergs Båt-låt:

Det var en båt som sa till en annan;
"va du va stilig Vi borde borda varann,
Gjorda för varann och köla lite grann,
Som bara båtar kan"
Badda bam bam bam bam
Badda bam bam bam

Andra båten sa;
"klart att jag vill va
Med och kryssa
Kyssa din stiliga för,
I en stillsam slör,
Vi varann förför
Som bara båtar gör"
Badda bam

"Och när det blir lä
Ja, då kan vi klä av oss seglen
Ligga en stund vid en boj,
Skepp o'hoj
Gnida vår fernissa lite grann och fnissa,
Kasta (t)ankar
Bli lite vågade, ha lite skoj,
Oj, oj, oj!"

"Och hur vi sedan få
En och kanske två egna små jollar,
Jollrande efter på släp
I ett navelrep,
E en hemlighet,
Som bara båtar vet"
Badda bam bam bam
Badda bam bam bam

"Vi kan lägga till I äktenskapets hamn,
Vid en brygga,
Bygga ett båthus som vi kunde ligga I,
Och tjära ner varann'
Som bara båtar kan"
Badda bam bam bam
Som bara båtar kan
Badda bam dam bam bam



 Morgonbada lite...

... precis som svanarna här.

Duggregn och dimma och dygnspass på jobbet. Så ser denna lördag ut.

Kommentarer

  1. Det blir nog bra, trots en hima massa jobberiande!

    Loverboats var nytt för mig men så gillar jag inte brobergar'n så värst heller. Men som utskriven text, jo, nåt ligger det i det. Om inte annat säger ju orden det! :D. Förutom dina talande bilder. Samarbete? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte alls om Broberg när jag var yngre, men jag har ändrat uppfattning litegrann.

      SÅ himla mycket skulle jag inte jobba. Bara från ena dagen till nästa. Slut nu.

      Radera
  2. Fint! Ha ett bra jobbdygn nu då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag! Ett fint jobbdygn. Var på äventyrsbadet, minsann. Och sov rätt skapligt på natten också. Nu är jag ledig till midsommar.

      Radera

Skicka en kommentar