Vårdagjämning

 Förmiddagsrunda i skogen kring klubben och sen testade vi hopp över agilityhinder. Det gick väl "sådär", även om det ser fint ut på bilderna här.

Tosca tyckte att man precis lika gärna kunde krypa under(!) eller springa på sidan av en sån här luftig tingest.

Jag hade dock missuppfattat lite. Hundar över 50 cm i mankhöjd hoppar max 40 cm i rallylydnad. Jo, för det är i rally man (också) kan råka ut för den här typen av hinder. Jag trodde att det var en hopphöjd på 50 cm. Så, nu känner jag mej lite mindre orolig. Tror inte att hon kryper under när hindret är bara 40 cm. Nåja, vi får träna några gånger till den här veckan, innan vår debut i fortsättningsklassen på söndag.
FYRTIO stycken människor var vi på vattengympan idag. Det är många, men inte rekord. Jag lyckades alltså med konststycket att få en parkering idag och det kändes härligt att få vara med och kämpa lite med kroppen.

 Så här, till exempel *ler*

Tempot på eftermiddagspromenaden var lågt, som det är nuförtiden. Men en Prima Pinne orkade hon bära iallafall.

Det är barmark på sina ställen och dofterna, mmmmm! Dessa dofter! De drar ju också ner tempot lite, för man måste ju kolla allt som varit gömt i snö och kommit fram i tö.

Grejade lite med bilden i Picasa. Det var kul medan jag höll på, men egentligen vet jag inte om jag tycker att resultatet blev så värst vidare bra.

 Enorma isblock ligger fortfarande kvar på stranden.


 Fler Pinnar...

 Den här snodde jag av min fd arbetskamrat, som i sin tur hade snott den nån annanstans och lagt den på sin facebook-sida. Jag har inte precis gått och tjatat om bakslag, men när det snöade hela eftermiddagen just idag, på vårdagjämningen, då kändes det rätt visset. Men det blir vår. En annan dag.


Kommentarer

  1. Här snögloppade det också från lunch sådär men ingenting som la sig för att stanna, snarare hjälpte den till att nöta på kvarvarande drivor.
    Tosca är för härlig med sina Prima Pinnar!
    De där isblocken är fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle kunna tro att hon är pinntokig, men det är hon inte. Hon bär dem och vill verkligen ha dem... tills hon bara lägger dem ifrån sej för att göra nåt annat *S*

      Isblocken är imponerande. Enorma krafter i naturen, verkligen. Här snöar det idag också. Bläh.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, såklart. Det gör ni ju alltid.

      Radera

Skicka en kommentar