Rådjur och mopsar

Tre rådjur stod plötsligt framför oss på stigen på morgon- (läs: förmiddags- för Tosca är inget vidare morgonpigg) promenaden idag. De klev lugnt och fridfullt in bland träden, men ville inte samla ihop sej så pass att alla fick plats på samma bild. Tosca var i koppel och hennes hals blev då väääldigt lång! *S*

Efter vattengympan hade jag stämt träff med Jonna och hennes mopsar Eddie och Boris. Vi skulle ses på Klampen, men när jag kom dit gick ett par människor just iväg med sin fågelhund i koppel och så stod det ytterligare en bil på parkeringen. Sådana "folkmassor" lämpar sej ju inte för lösspringande Kakor och mopsar, så vi bestämde oss raskt för att fortsätta ut till klubben.

Där var det folk- och hundtomt och vi kunde ta oss en trevlig promenad.

Lite bus blev det, men inte så mycket som förra gången de sågs, de här två.

Tosca tyckte att det gick lite för sakta, så hon skällde intensivt och högt. Alldeles för högt och alldeles för mycket i mopsarnas tyckte. De förstod nog inte riktigt vad hon menade.

 Visst är de fina?!

Söta bakifrån också.

När vi kom tillbaka till klubbstugan ville Jonna ha en poseringsbild och vi bad hundarna kliva upp på en vedtrave som ligger där. De sitter ungefär en meter upp från marken. Tosca ser aningen beklämd ut, tycker jag.

Sen passade jag såklart på att ta fram ett agilityhinder också. Jonna fotade och jag fick de här bilderna av henne nu ikväll. Hoppen gick hur bra som helst, ingen tvekan från Toscas sida och absolut ingen tendens att krypa under. Bra, bra.

Kommentarer

  1. Hej, hej! Nu är vi tillbaka i verkligheten. Med ny design här - blir jag liiite nervös att jag inte längre ska klara av att kommentera... ;-)

    Härligt att se Tosca och dom fina mopskompisarna. Vilket gäng som poserar där bland timmerstockarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen åter!

      Designen påstås fungera bättre för mobiltelefoner och väldigt många använder ju nästan bara telefonen nuförtiden, så jag tänkte att jag skulle prova så här. Själv var jag väldigt nervös att jag inte skulle hitta knappen för att skriva nya inlägg... men det gjorde jag, som tur var.

      Mopsarna var "sådär" roade av Toscas intensitet. Och Tosca skulle nog hellre haft andra kompisar, såna med lite mer fart i. Men det är nyttigt att umgås med alla sorter!

      Radera
  2. Äh... du får stå ut med att jag heter "Djurhusbloggen" tills kommer mig för att få det rätt. Till vardags heter jag Hillevi...

    Roligt med mopskompisar och Tosca gör sitt bästa för att krympa ihop och se ut som en mops på vedtraven där. (Först skrev jag "bli mopslik" men det lät ju lite otäckt! 😱). Seglar över hindren som om var försedd med en propeller, gör hon! 🔟

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet vem du är... *ler*

      Nu när vi har tränat så flitigt på just den här typen av hinder, så blir det väl naturligtvis ett helt vanligt lydnadshinder imorgon, men det gör ju inget *S*

      Hon tyckte det var en otroligt fånig idé att klämma ihop sej där på vedtraven tillsammans med mopsarna, men mopsarnas matte ville så gärna ha en sån bild.

      Radera

Skicka en kommentar