Fredag och jobbhelg

"En morgon när jag vaknar är hela världen vit..." Ja, så var det idag. Inte precis vad jag önskade, men inte mycket att göra åt. Bara att acceptera, om än inte gilla, läget.

Det blev en prommis ner till Klampen innan vi käkade spaghetti med köttfärssås till lunch och jag drog iväg till jobbet.

En grävling hade traskat ut på Klampen, den också. Rakt och stabilt hade den rört sej på stigen, utan några utsvävningar åt något håll. Toscas tassar till höger som jämförelse.

Öppet vatten. Äntligen. Nu kan Tosca börja dricka igen efter vintern. Hon dricker ytterst sparsamt inomhus, äter snö och is ute istället. Känns ju bättre när hon faktiskt kan dricka vattnet hon behöver.

 En briardrumpa. Världens finaste.

Ett litet fotbad innan vi gick hem.

Kommentarer

  1. Nä... Tosca är ingen grävling, fast det kan faktiskt tro ibland! Ha nu en bra jobbnatt, så hörs vi! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har grävt en del i trädgården... och skapligt lerig blir hon emellanåt. Men hon har inte de rätta tassarna, det ser man ju! *S*

      Jobbnatten, den första, är redan avklarad. Nu sover jag hemma till imorgon och går på ett nytt pass kl 10.

      Radera
  2. Snö. Huh. Men det skaaa ju komma några bakslag... Håll ut!

    Lycka till med jobbet, låt dig inte luras alltför mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har absolut inget att välja på. Det är BARA att stå ut. Tror inte jag blivit lurad alls idag, men hann en bråkdels sekund sluta andas när Toscas uppfödare meddelade att hon tänkte sluta med avel, för att det är så mycket bråk och avundsjuka... sen kom jag på vilken dag det var. Puh! *S*

      Radera

Skicka en kommentar