Tulpaner och skidor

Så hade jag då tur IGEN! Och vann en bukett tulpaner från Sularpsfarmen. Lite besvärligt blev det dock eftersom den ligger i Skåne och där bor ju inte jag. Längre. Tur att jag har goa vänner där nere i syd, som kunde tänka sej att hämta den istället för mej! Hoppas att de är fina, tulpanerna, och att ni har anledning att fira lite idag!

Trots att det var svinkallt i morse (-16 grader när jag kollade termometern på jobbet) så bestämde jag mej för att prova mina nya skidor. Och när det var dags så hade temperaturen faktiskt stigit nästan tio grader, så det var helt klart drägligt.

Än så länge ser det ju rätt okej ut på bilden...

 Pilla ut skidorna och stavarna... ja, det klarade jag också av.

 Jajamensan!

Sen blev det fruktansvärt svårt, för bindningarna var ju av en annan typ än de jag sett förut. Hm... nästan så jag fick lägga ner projektet redan innan det börjat. Fick tusiken inte fast pjäxorna, ju?!!?!? Till sist klurade jag dock ut hur det skulle gå till. Och då blev det om möjligt ännu mer fruktansvärt svårt, då skulle jag ju ta mej den lilla biten från vägen ut på sjön och det var inte till hundra procent platt där... *S*

 Tosca snokar omkring lite medan jag petar på mej stavarna.

 Klar för avfärd.

Lugnt och fridfullt bar det av. Hon är alldeles perfekt att åka skidor med *ha ha ha* Drog faktiskt litegrann i början, innan jag alls kommit in i nån sorts rytm med skidorna, så det var ju inte precis till nån hjälp just då. Sen drog hon rätt ut åt sidan också emellanåt. Av detta lärde jag mej att man bör rasta hunden en stund innan man ger sej ut på åktur. Det blir enklare då.

Men nej, jag ramlade inte. Och vi åkte faktiskt 3,4 km. Inte snabbt, men ändå. Jag blev lite svettig och vi hade roligt och det, det är som vanligt huvudsaken!

Kommentarer

  1. Nämen!!! Vad roligt! Det ser så bra ut så! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här hade vi ju inte börjat åka... och min skidåkning gör sej absolut bäst på stillbilder, det kan jag lova! Men skojigt hade vi. Utom när det trasslade... *S*

      Radera
  2. Nej, dra på trissor...du ser ju ut som ett riktigt proffs! Jag kan riktigt känna den där fasan - herregud, det är ju inte helt platt - vad gör jag nu? Jag tycker att såna där "långfärdsbindningar" är besvärliga - dom löser ju inte ut - OM olyckan skulle va' framme :-) Jätteduktiga har ni varit, jag är imponerad, både Tosca & matte - och viktigast var ju att ni hade kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag svarade här ovan... stillbilder, tack och lov för stillbilder! Men igen då, vi hade kul och det ska man ha. Att jag blev lite svettig på kuppen är bara ett plus! *S*

      Radera

Skicka en kommentar