Det kommer mera...

Direkt efter jobbet åkte jag ut till klubben, där det blev lite noseworkträning. Jag kan inte med bästa vilja i världen säga att det gick bra. Tosca körde slumpmässigt(??) ner huvudet i vilken kartong som helst och såg ut att tycka att "här är det". Fast det var det ju inte. Sen var hon okoncentrerad och flamsig och markerade inte så att jag såg det iallafall. Näääeee... vi har en svacka där, det har vi. Och det är inte Toscas fel!!!

Trött var jag också, såklart, för som vanligt hade jag inte sovit så väldigt gott på jobbet. Rallyträning på kvällen kändes mer som att "jaja, jag åker dit så får vi se om vi orkar göra något".

Men se, DET orkade vi. Nya krafter flög på mej från ingenstans, Tosca var taggad och vi hade riktigt roligt. Ända tills orken tog slut efter en och en halv timme (vi har träningstid i två, men ingen av oss fem som var där höll tiden ut... det ska ju vara lite kvalitet i det man gör också).

Gillar verkligen bilden här ovan, eftersom jag vet att hon just har ställt sej otroligt snyggt upp från sittande. Och oj, vilken fin kontakt!

"Sitt, gå runt" heter det här momentet, där man helt enkelt gör det Sätter hunden och går ett varv runt. Något spännande hände tydligen där borta till höger, men det gör inget att hon sitter och tittar nån annanstans, bara hon är med när vi börjar gå igen.

Ägaren till lokalen kom in och skulle bara stänga av värmen i några hundkojor över natten. Ja, inga hundar skulle väl vara där, som jag förstod det, såklart. Och avstängningsknappen sitter på väggen där i lokalen.

Tosca tyckte förstås att det var mycket trevligt med "besök" och vi råkade sitta på en bänk och vila oss just då, så hon hälsade glatt. Människan tog i pälsen och med rösten full av beundran sa hon något om den och tillade sedan "ÄR det en Utställningshund, det här?!!!".

Man riktigt hörde hur utställningshund stavades med stort U. Jättestort U *S*

Eeeeh, näää... inte riktigt... hon är ju mest av allt en sällskapshund och egentligen inget annat än just det *S*

Men jag blir ju så glad när någon tycker att hon är fin. Stolt som en tupp över min hund är jag.

Kontakt.


Ge mej lite mer godis, är du snäll matte!

Här är mina träningskumpaner för aftonen. En flat vid namn Nosa kom inte med på bild. Rally är verkligen för ALLA. Alla människor och alla slags hundar!

Kommentarer

  1. Fin bild på Radarparet no 1!
    Är imponerad över att du orkar med såna kvällsaktiviteter trots att du jobbat långt pass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen orkade jag inte. Men Tosca tycker ju att det är kul, så då bestämde jag mej för att orka ändå...

      Radera
  2. Ja, det kom mera! Och jag blev ännu mer imponerad! TVÅ större hundaktiviteter efter jobb! Oj! Att noseworket var okoncentrerat berodde nog mest på lyckan över mattes återkomst, skulle jag väl tro.
    Jätteduktig på rallylydnaden och nog glöder nog mattehjärtat stort och varmt över beröm. Tycker att nakenfisen ser fullpälsad ut igen - badet gjorde visst underverk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. NW-et var ingen stor aktivitet. Jag kom till "dukat bord", fick köra min hund och sen åka hem. Men nä, vi var inte på topp och det gick inget vidare alls. Och det är så det har sett ut med vårt nosande på sistone, så det var tyvärr inte beroende på just det faktum att jag jobbat.

      Pälsen är superfin och jag vet inte vad det var som gjorde att hon såg så tunnhårig ut ett tag *S*

      Radera
  3. Oj vad ni kan, och orkar! Månne matte är lika energisk som sin hund...? Att Tosca ibland flamsar lite - det tycker jag låter klokt och trevligt. Dom är ju inga maskiner... och är man dessutom mitt i flams-åldern - ja då får det va' så.

    Jag tycker att rally-lydnad ser svårt ut. Hur ändå in i ... kan man hålla reda på vad momenten innehåller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag var inte så energisk. Jag var väldigt trött, men så FÅR jag ju energi av den underbara Kakan.

      Man läser på skyltarna, vet du. Så då går det rätt bra! *S* Det är kul och man får ju prata och uppmuntra och använda kroppsspråk och händer och allting... väldigt positiv "sport"!

      Radera

Skicka en kommentar