På fri fot

Ut i skogen ska vi gå... trallallallalaaa! Härligt väder och vi utnyttjar tiden innan jag ska iväg till jobbet till en skön promenad.

Idag vågade inte heller Tosca gå på den skrangliga, smala bron över ån, utan skuttade över vattnet på samma ställe som jag. Väldigt vackra isformationer.

 Som sagt var, väldigt vackra.

 Och på tal om vacker... hjälp! så fin hon är!

Och glad!

Ungefär här blev vi överraskade av de där arga hundarna nyligen. Idag är det lugnt.

Men ooooops! Helt plötsligt kom det en bil körande bakom oss, i skoterspåret!!! Fattar inte hur han vågade ge sej ut här. Jag fångade lilla Fröken och lite längre fram stötte vi på den här bilen med ägare igen. Då hade han lyckats vända(!) också och höll på att lasta ur en röjsåg och skulle ge sej ut i skogen och jobba lite.

Fruktansvärt kul att träffa folk här, sa Tosca!

Här nere nånstans bor bävrarna. Tre dammar har de byggt, sa han med bilen.

Sen traskade vi vidare och mötte en karl till, som var ute och promenixade. Tosca skötte sej utmärkt. Så go och glad och snäll hon är!

Och nu, som sagt var, nu blir det jobb tills imorgon.

Kommentarer

  1. Det var vågat att köra bilen på skoterspåren! Lite oväntat för, det förstår jag. Men information om bävrarna var ju kul att få! Rätt vad det är stöter du på någon bäverhydda, ska du se. Sen, när du frejdigt skidar fram genom skogen med det vackra Guldet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För rätt många år sedan såg jag bävrar i dammen vid brukshundklubben. Det skulle vara riktigt kul att få uppleva det igen.

      Skidåkning just här är inte aktuellt precis nu. Isigt, knöggligt och till och med barmark korta bitar.

      Radera
  2. Va! Jobb igen? Nu måste du ha "stökat undan" jobbet för ganska lång tid framöver, eller?

    Fin promenad, och du, jag hoppas nästan att du inte kommer att kunna använda skidorna den här säsongen = inte mera snö... fast, du kan ju prova dem i Mellansjö förstås. Det ser vi fram emot att få höra mera om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alls icke. Det är bara tiden som går så fort när man har roligt (och det har vi ju, tillsammans med våra fyrbenta). Detta var ett extrapass, så jag kan vara ledig en dag i maj när jag råkar vara schemalagd på min födelsedag. Till helgen har jag mina "tre dygn på raken". Puh.

      Håller med dig om snön. Det bästa är om det inte kommer mer, men sån tur har vi nog inte.

      Må gott!

      Radera

Skicka en kommentar