Jag hade kameran med mej...

Jag gillar verkligen Svinto! En suveränt bra uppfinning, värdig ett nobelpris nästan. Idag har jag använt det att göra ren ugnen med. Först ugnsrengöring hela natten och så Svinto på de sista, fastbrända resterna och gallren. Det blev så fint! Som vanligt tänker jag att jag borde göra det oftare, men det är ju sååååå tråkigt att jag skjuter det framför mej jättejättelänge. Till sist är ugnen så äcklig att jag knappt vill använda den och då, först då, tar jag mej i kragen... skäms på mej.

Av bara farten städade vi hela huset också, Sture och jag. Dammtorkade, dammsög och torkade golv samt skurade badrummet. Skönt när det är gjort.

 Dagens skogstur resulterade i en mycket glad och nöjd Tosca...

 ... som gjorde detta unika, underbara fynd. Ja, sett med hennes ögon alltså.

 Det gick bra att lämna det kvar efter en stund, så kunde hon springa lite mer obehindrat.


 En pinne kunde också duga...

 ... för det ÄR ju kul att bära saker!

På väg hem från skogen.

Och jo, jag har fixat lite med bilden i Picasa. Förstärkt lite färger, men det var verkligen häftigt i verkligheten också.

En lite rolig utmaning på FB idag. Illustrera din hunds namn med en bild. Tosca heter ju Queen of Hearts, alltså Hjärter Dam.


Men jag kallar henne Tosca, som kakan. Eftersom hon har den färgen. Och är söt *S*

Och nu kommer vi då äntligen fram till dagens rubrik. Jag hade kameran med mej... men det blev inte en enda bild. Rallyträning i inomhuslokal stod på vårt "schema". Ny grupp för Tosca och bara att vara där var ju liksom mentalt jobbigt. Lokalen var inte så stor, en liten hund som skällde i stort sett hela tiden (iallafall i början) och så en megastor grandis, som Tosca tyckte var urläskig, och så några vovvar till.

Dessutom fick vi vara förevisningsekipage och visa samtliga nybörjarskyltar(!) och det tog på orken, kan jag säga. Nu ligger Tosca här och är trött. Riktigt trött.

Men det är ju bra att hon är det nån gång. Trött, alltså. Och för övrigt så har hon, efter att jag tog den här bilden, masat sej upp i soffan och där ligger hon med alla fyra benen i luften och magen i vädret. Sötaste, sötaste gosigaste magen i hela världen.

Kommentarer

  1. Försöker andas in de där ångorna av energi... och har kommit så långt att jag hittade en kartong Svinto i köksskåpet... med en helt annan bild på men så är den minst 20 år gammal!
    Nä, tacka vet jag Toscas syn på saker och ting! Hon vet hur man ska njuta livet hon och är samtidigt sååå duktig när det gäller. Bravo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Svintoförpackning är nästan helt ny. Hade Alfred med mej när jag handlade den. Han hade inte en aning om vad Svinto är för nåt. Alltså... dagens ungdom måste fostras! *S*

      Radera
  2. Vilken energi! Hos såväl matte som hund... Toscas spring-glädje lyser verkligen genom bilderna. Som vanligt - jättejättefina bilder!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar