Hmm... hur blir det här nu, då??

Tosca är inte förtjust i att vara i möblerna. Bara den där soffan som hon raskt utsåg till sin egen sedan vi övat möbelklättring inför noseworkjobb, DEN soffan är ju världens mysigaste, tydligen.

Men Tosca har ytterligare passioner här i livet, utöver Pinnar med stort P. Hon är nämligen überförtjust i papper av typen hushålls- och toa-. Hussen brukar ha ett och annat snytpapper liggande här och där, företrädesvis i sängen. Han har väldigt lätt för att blöda näsblod, helt utan anledning, och har gärna en papperstuss inom räckhåll. "Någon" har listat ut det... och idag parkerade hon sej helt sonika mitt på hussens del av sängen och gjorde confetti av en rejäl bit hushållspapper.

Eftersom hon i vanlig ordning var så vansinnigt söt, så var jag tvungen att hämta kameran innan jag fnissande sa åt henne att kliva ner. Hon blev definitivt inte avskräckt från att vara i sängen efter detta, jag hade inte hjärta att vara det minsta lilla sträng på rösten eller nånting. Hon var ju, som sagt var, sööööööt.

Dessutom har jag inte personligen något alls emot hundar i sängar, men har i detta fall böjt mej lite för hussens önskningar på det området.

Det finns en viss risk att Tosca numera har utsett även sängen till Tillåtet Område. Tiden får utvisa *S*

Idag har vi införskaffat grindar till nya bilen. Jag försökte i sann Öhlénsk anda pruta allt vad jag kunde, men lyckades väldigt, väldigt dåligt. 20 kronors avdrag och två små hänglås med tillhörande nycklar på köpet var vad jag kunde åstadkomma. Värdelöst jobbat på priset som var 2 820 pengar. Den sista lilla uschliga tjugan var alltså vad jag kunde förhandla bort. Skitdåligt. Dyrt, men absolut nödvändigt med grindar. Några begagnade har jag inte lyckats hitta alls, så därför fick det bli nya.

Inte lyckades jag nåt bättre med prutningen på El-Giganten heller. Där köpte jag en ny köksfläkt, som var nersatt med 300 kr på nån sorts mellandagsrea. Jag tyckte gott att jag kunde få tvåhundra till i rabatt, så det blev en jämn femhundring men säljaren var inte alls med på noterna. Suck. Jag får öva mera innan jag blir lika duktig som Sture. Men jag försöker iallafall! Och ärligt talat, ibland går det riktigt bra.

Bilder på både grindar och fläkt kommer så småningom. Bådadera ligger kvar i sina kartonger och väntar på nån händig människa som ska komma och hjälpa oss att skruva och installera och fixa. Nästa vecka eller nåt, kanske.

Sytt flitigt har jag gjort idag också och som en trevlig avslutning på dagen riggade jag lite noseworkuppgifter åt Tosca. Hon var föga intresserad, nosade runt lite men utan något större engagemang. Jag måste nog ta mej i kragen och göra det där lite oftare för att hålla igång intresset. Hon hittade visserligen, men som sagt var... det var inte nån "geist" i det hela. Skärpning från min sida, helt enkelt.

Kommentarer

  1. Haha, den prutningen var inte sturemässig! :D Fast ingick inte hänglåsen? Det gjorde de på mina Jeppe, fast det är förstås 10 år sedan.

    Så söt Toscabus uppe i sängen! Kan tänka mig att tillsägelsen inte tog så hårt!!!

    Alla dagar behöver inte vara toppenträningsdagar, hon hade nog bara haft det förträffligt tillräckligt kul ändå, fröken Guldlock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det ingår hänglås alltid. De låtsades iallafall som om det var något jag fick helt speciellt just för mej... Jag var inte så imponerad, faktiskt. Jag har redan lås.

      Och Tosca, hon fick inte ens en tillsägelse. Jag bad henne bara komma ner från sängen och så klev hon ner. Men än har hon inte klivit upp igen. Lite mer frekvent nosträning tror jag dock på. Matten har varit lite slarvig ett tag och haft så mycket annat för sej.

      Radera
  2. Haha, du får nog träna vidare för att lyckas liiite bättre ;-)

    Prinsessan lär väl äntra sängen härnäst när hon tycker att ännu ett papper behöver strimlas. Behöver hon hjälp kan vi skicka upp ännu en Flis-maskin - dock i modell mindre... (Som oxå älskar att släpa omkring på prima pinnar, gärna modell större)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror knappast att Tosca behöver nån hjälp med just det, men en liten kompis skulle hon säkert inte ha nåt emot!

      Radera

Skicka en kommentar