Fredag före lördag

Förmiddagstur till Bergaskogen. Det är den här vägen jag kallar för Cykelvägen, för att vi en gång träffade på en mountain bike-cyklist här. Det är oerhört stenigt och svårt att förstå att man alls ger sej på att cykla här.

 Och inte blir det bättre...

 Men själva skogen är fin och Tosca var glad!

 Såklart.

Mötte en travhäst gjorde vi idag igen. Och sen såg vi två människor med varsin hund och strax därpå kom det två rullskidåkare på en korsande asfaltväg. Allt var riktigt spännande, tyckte Tosca, som fick öva på att uppföra sej.

Clintons matte kom förbi och hämtade en låda hundmat, för även brorsan ska få prova på att äta Riktig Mat för Hundar.

Vi tvåbenta åt mat för människor, när Anna hade åkt hem igen. Soppa med gröna ärtor, morötter, purjo, kyckling och saffran. Förvånansvärt gott, för egentligen är jag inte särskilt förtjust i saffran i mat.

På eftermiddagen skaffade jag nya symaskinsnålar och efter en ganska lång och skön prommis med Tosca satte jag igång att sy lite på hennes blivande regntäcke. Jag hoppas att det kommer att bli bra, men säker är jag inte.

Reflexpasspoaler har det iallafall, så att hon ska synas om det är regnigt och mörkt ute. Men sen tappade jag lusten litegrann. Hillevi, som lånat ut förlagan till det här täcket, råkade ut för elände med sina djur idag och det gjorde mej så ledsen för hennes skull. Så då lade jag täcket åt sidan en stund, lagade lite mat och nu känns det som om det är kväll. Ska gå en sväng i mörkret och sen sova lite gott (förhoppningsvis) inför morgondagens jobbdygn.

Kommentarer

  1. Ingen drömcykelväg, det där, inte... fast Tosca var duktig med alla möten och täcket ser väldigt fint ut så långt.

    Nä, du, ingen drömeftermiddag denna fredag och natten var jobbig. Självanklagelserna malde. Hade aldrig trott att Kalle skulle gå hem själv men jag borde verkligen ha stängt in hönsen ändå pga räven. Får leva med det nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sot-Björn kom iallafall tillrätta. Bra, det. Hoppas nu att hönorna kommer igång att äta och att du själv hämtar dej också. Kram.

      Radera
  2. Jättefint ser det ut att bli, prinsessans nya regntäcke, du är duktig du! Och soppan ser smarrig ut...

    Men jag förstår att du tappade arbetslusten - idag tänker vi på Hillevi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soppan var bättre än jag trodde.

      Och ja, arma stackars Hillevi!

      Radera
    2. Det är bättre nu, Cornelia och Cecilia. Tack ändå!
      Ha nu ett bra jobbdygn!

      Radera
    3. Bra att det känns bättre. Gjort är gjort och nu har du "bara" att gå vidare.

      Lätt för mig att säga. Det är tufft, såklart.

      Radera

Skicka en kommentar