Försökte iallafall...

Glädjer mej åt de här tre orkidéerna, som behagar blomma samtidigt för en gångs skull. Så fina! Åtminstone i mina ögon, jag är ingen orkidékännare eller så, men jag tycker om när de blommar. Det där lilla skräpet längst till höger är också en slags orkidé, som faktiskt doftar när den någon enstaka gång får för sej att blomma *S*

 På förmiddagen blev det Klampen...

 ... men jag vågade inte släppa dem lösa, för den här damen var alldeles stollig. Fick upp nåt spår och trodde att hon skulle bogsera mej runt halva ön i kopplet. Hade hon varit lös hade hon dragit som en avlöning. Istället blev det en trist diskussion om huruvida man får bära sej åt hur som helst i koppel eller inte. Jag tyckte "INTE", Vida tyckte att "jodå, jag gör som jag känner för..." Jag vann.

 Busade istället hemma i trädgården tills Vida inte orkade mer.

 För närvarande ägnar Tosca sej åt Grävarbete. Det är gräsmattan som håller på att förvandlas till nån slags lerhål. Och tassarna ser ut därefter. Hur våra golv ser ut får ni föreställa er själva... men jag kan ju säga som så, att det där torkar och trillar av. Även om jag faktiskt tvättar fötterna på henne nån gång varje dag. Det är kilovis med jord och sand!

Helt idiotisk vinkel, men Vida har slocknat på golvet. Utslagen liten tjej. Jag känner mej likadan nu. Trött.

Försökte handla på Ohlssons tyger idag. De har flyttat och hade nyöppning och 20% på hela sortimentet idag. Men dels hade de inte det jag ville ha, dels var det sjuttielva andra människor där, massor med folk i kö och jag bara oooorkade inte ens tänka tanken på att ställa mej där med det lilla de hade och ändå inte handlat klart.

Nä, jag åkte hem och klickade lite nätshopping istället och nu får jag vänta några dagar på mina grejor. Det kan det var värt att slippa shoppa "live".

Ikväll har jag bakat bröd också. Det gör ju sej själv, nästan, men lite trött blev jag kanske av det också. Och så har jag stekt pannkaka, för imorgon ska jag till badhuset med Alfred och då måste man ha pannkaka med sej som matsäck. Så är det bara. Man måste även ha en "bastubanan" att äta i bastun efteråt.

Nu allra sist åkte vi till skogen, medförande pannlampa. Den var nyladdad, men det är nåt fel på den, så den lyste max 30 sekunder, sen var hundarna och jag där i kolsvarta beckmörkret... jaja, vi har gått där förut, så det var bara att "känna sej fram". Men inte riktigt som jag hade tänkt mej.

Nu är det verkligen God Natt härifrån Tistelvägen. Ny dag imorgon.

Kommentarer

  1. Snygga tassar! :D Kan du inte köpa sand och fylla på i vardagsrummet, sätta dit en palm och en sollampa och voilà, en strand vid medelhavet... och inget mer dammsuga... haha!

    Väldigt fina orkidéer - såna har inte jag, tror inte av jag är kompatibel med dem.

    Tosca är en väldigt välmotionerad Kaka, är nog inte många som orkar med hennes tempo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så jobbigt att kratta den där sandstranden, annars är det en bra idé *S*

      Orkidéer är löjligt lättskötta, du. Man gör ingenting. Knappt vattnar dem en gång. Ibland ser de ut som döda pinnar, bara, och så rätt som det är så sätter de bara igång att blomma. Av sig själva. Att de råkar vara tre som gör det samtidigt är alldeles fantastiskt trevligt. Men så står det väl tre pinnar där framöver nångång.

      Hon har nog lite kondis, som det ser ut. Men hon slappar lite ibland, hon också. Gärna i soffan *fniss*

      Radera
  2. Fine Orkideer hos deg. Jeg elsker disse blomstene og får også igjen de noen ganger.
    Akkurat nå har jeg ti orkideer rundt omkring i huset. Seks av dem har kommet igjen med blomster og knupper. Men her er alle hvite. (Smil!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att alla dina orkidéer är vita *ler* Ingen hade trott nåt annat.

      De är så fina när de blommar och så fula när de inte gör det *S*

      Radera

Skicka en kommentar