Snabbis till Mellansjö och Gosen hemma igen

Gräsklippning i Mellansjö. Gillar inte den här mastondontgräsklipparen nåt vidare, men den klipper ju iallafall.

Prommis ut på udden med lös Tosca. Hon var såååå duktig och hörsam. Gjorde precis som jag sa åt henne hela vägen ut till spetsen på udden. Gick/sprang på stigen och höll sej i närheten...

... men på vägen tillbaka oooorkade hon inte stå emot längre. Det ÄR ju så kul att bada, så hon swischade iväg nerför backen här och fastän jag ropade så klev hon njutningsfullt ut i vattnet med sargad tass och sko och allt... så jag fick torka och byta och fixedona med lilla foten sedan.

Så åkte vi raka spåret hem igen. Världens snabbvisit i Mellansjö, alltså, men jag fick ju gjort det som behövdes mest.

Gosen fick följa med hem till Alfred, som meddelade att han hade läääängtat efter honom. Samt att han (Gosen) varit på semester *ler*

Kommentarer

  1. Fint blev det i alla fall!

    Fröken Kaka har ju sett att Vida tycker att det är himla kul att störta ner där, så Tosca måste ju pröva!

    Gosen har en ypperlig semester men nu är det skönt att vara hemma igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var bra att få klippt. Nu klarar det sej ett tag igen, bra.

      Det händer att Tosca springer ner där tillsammans med Vida också (även om hon ofta väntar uppe på kanten för att bråka lite med henne när hon kommer upp igen), men hon var så duktig hela vägen ut att jag faktiskt trodde att hon skulle låta bli att bada... men nä, det lockade alltför mycket. Sötnosen! Såret såg lite geggigt ut igår, men fint igen på kvällen, när jag lade om det inför natten.

      Gosen har nog säkert längtat efter sin Alfred.

      Radera

Skicka en kommentar