Fynd och mat

Förmiddagskul i Bergaskogen. Sakletar-Tosca gör ett makalöst (i hennes egna ögon iallafall) fynd i form av en makrillburk. Åh, muuuuuums!

Eftersom jag inte ville att hon skulle skära tungan av sej i sin iver att slicka den ren så bytte jag den mot en godis och stoppade den i en bajspåse och tog den med mej hem. Att lämna den kvar där i skogen var inget alternativ. Antingen skulle ju nån annan kunna hitta den (och skära tungan av sej) eller så hittar Tosca den nästa gång vi kommer. Lika illa det. Och metall hör givetvis inte hemma i skogen heller, för den delen.

Jag tyckte att hunden var lite lugn idag också. Men när jag ser på bilderna jag har tagit så vet jag inte om jag kanske såg fel? Här är hon iallafall på väg upp ur ett dike.

 Och här kommer hon farande med tungan rätt i mun *S*

 The Flying Tosca.

Med världens sötaste öron.

Ägnar en stund på eftermiddagen åt att laga mat av en massa köttfärs. Spaghetti med dito sås blev det till lunch idag + att det blev flera matlådor också. Köttbullar och pannbiffar av resten. Nu har vi mat till nån annan dag, när jag inte har nån lust (eller tid) att laga mat. Det är bra.

Blev några brödkakor också, när jag ändå stod där i köket och grejade.

Ikväll blir det rallylydnad för nu ÄR det faktiskt torsdag. Möjligen att det kommer nån bild från det lite senare.

Kommentarer

  1. Du såg verkligen fel! ;) Full fart all the time. Duktig också som hittade burken. Vad är det för fel på folk ? Hur kan man slänga något som kan ställa till med såna tragedier? Hur kan man inte ta av hela locket? Blä, för felfolk! Tosca räddade nåt djur från en utdragen, plågsam död här och du med är jag säker på.

    Finemangit köksarbete! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men emellanåt var hon lite lugn iallafall. Tror jag. Och att hon hittar en massa jox och sopor och annat hör ju till det vanliga. Det är duktigt. Eller nåt.

      Maten blir bra att ha till hands nån annan gång!

      Radera
  2. Oj vad du är duktig i köket! Duktiga är inte dom som slänger skräp - dessutom farligt skräp - i naturen. Bra gjort av Dig och guldhunden!

    Och du, det ser ut som om ni fortfarande har fin sommar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det skönt att ha lite färdiglagat på lut i frysen. Nån dag när inspirationen inte är på topp eller tiden knapp.

      Fin sommar har vi tyvärr inte, även om dagen igår var skaplig. Dock var luften höstklar och långärmad tröja skönt att ha på. Men jag gillar läget! Idag regnar det.

      Radera
  3. Hon är inte lugnare. Det är du som börjar bli van :-D
    Tur att sakletaren hittade burken, innan något annat djur gjorde det!
    Fina bilder som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha. Det är så det ligger till. Men jag tycker ändå, på något konstigt vis, att jag har en Lugn Hund. Fast pigg. Fast lugn.

      Men det är nog helt enkelt så att det beror på vad man jämför med. Allt är ju relativt *S*

      Mycket duktig Sakletare har jag.

      Radera

Skicka en kommentar