Glader!


Så här glad blir man när man kommer till Mellansjö en onsdag eftermiddag. Vi åkte över Hudik, där vi hade ett litet uppdrag att göra, och Ljusdal, där vi inmundigade lite thaimat till lunch. Har ett par bilder i mobilen, men orkar inte plocka ur dem just nu. I alla fall var det en sån där "thaivagn", helt vanlig, som man hade byggt världens flottaste veranda framför. Där satt vi och åt och hade det bra.

Men så småningom kom vi alltså fram till Mellansjö, där jag började med att gå en sväng med Tosca, såklart. Medan vi var ute började det regna... så vi vände och gick hem och jag tog fram gräsklipparen meddetsamma och hann klippa innan det började öööösa ner.

Och vad gör man i Mellansjö när det regnar? Tja, man kan förslagsvis plocka fram lite borstar och kammar och göra en insats för tovbefriandet av ett stycke briard. Och det var vad jag gjorde. Finfin blev hon, om än inte helt klar.

På kvällsprommisen hittade Tosca denna tallegren, som väl matchade färgen på hennes päls.

Kommentarer

  1. Vad glad jag blir över att Tosca var/är glad att vara i Mellansjö även uyan distraktion (tänker på surrarna).

    Vilken bra skötväska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt att hon har släppt det. Fortfarande reagerar hon kraftigt på stora surrare, typ bromsar. Men vem gillar såna??

      Radera
  2. Annika i Lindby14 juli 2016 kl. 07:49

    Vilken fin bil på huset och omgivningen! Briarden är knäpp på pinnar. Helt klart. Men roa sig, det kan hon :-) När jag ser din välfyllda väska, minns jag varför jag valde kort päls :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset är tyvärr inte vårt, men vackert (vårt är inte vackert, men funktionellt). Briarden gillar pinnar, ja. Kort päls är opraktiskt när det är kallt och så är det svårt att få bort allt avfällt hår. Långt hår kammar man bara av så är det klart sen.

      Radera

Skicka en kommentar