We are back

 Japp. Nu är vi tillbaka, allihop. Tosca tog det långa benet före idag...

 ... till sin älskade sandiga väg, där hon hoppar och skuttar och "har sej".

De här kexen, däremot, älskar hon inte. Har dem väldigt ofta såhär i munnen en lång stund innan hon bestämmer sej för att "vika in" dem i munnen och äta upp dem. Dumt att jag köpte en hel 2-kilos påse. Trodde att alla kex var goda, men tydligen inte.

Några dagars bloggpaus och hela världen grönskar! WOW! Vad det händer saker ute nu. Härligt! Tosca sitter vid stängslet och spanar ner på vägen. Alltid kommer det något hon kan skälla på. Eller så gör det inte det och då kan hon skälla lite iallafall! *S*

Att det står ett kompostgaller lutat mot Johans äppelträd beror på att Tosca ville leka trädgårdsmästare och beskära det lite, men eftersom hon är lika o-duktig på det där som jag, så får hon minsann låta bli.

Annars har det stått gräsklippning på agendan idag. Det är jag betydligt mycket bättre på än trädansning.

Kommentarer

  1. Vad braaa att det är ordning på torpet igen! Tosca blev glad, kan jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tosca såg ut som om hon inte riktigt visste vad hon skulle tro. Om det verkligen var sant att jag stod där på trappan hemma i hennes eget hem (hon åkte med till stallet på morgonkvisten och fick komma hem efter det, "levererad" av hundvakten). Men när hon stått där vid staketet i flera sekunder och bara tittat på mej, så blev det Full Fart Framåt och ja, hon var glad! *S* Goooooa fina Tosca-Kakan, som jag längtat!

      Radera
  2. Skönt att ha er tillbaka... Sorg och ångest här, vår gamla Isa har lämnat oss - tillvaron står stilla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, kära kära ni... så oerhört tråkigt att höra. Ett fantastiskt långt och fantastiskt fint liv fick hon, er skäggiga dam. Men sorgen är oändlig och jag gråter med er nu.

      Radera

Skicka en kommentar