Många bilder

 Johan flyttade ju hit sitt äppelträd häromåret. I fjol blommade det väldigt sparsamt...

... men i år är det översållat med fina blommor, trots att Tosca gjort åverkan på stammen... gnagt och slitit bort stycken av barken. Jag är så glad att det överlever ändå, för det vore såååå pinsamt annars.

Några bilder som visar Grävmaskinisten Toscas framfart i trädgården. Till vänster hade jag i och för sej börjat gräva lite runt rabarbern, tagit bort en del ogräs och så... men i Toscas ögon var det långt ifrån tillräckligt, tydligen. Så hon gjorde ett mycket djupare hål och sprätte dessutom iväg jorden så det nog inte går att samla ihop och lägga tillbaka heller *S*

Uppe till höger är det helt vanligt hål i gräsmattan och där under hade hon tänkt gräva ner sin lilla leksaksgris i balkonglådan, där det växer lite gräslök och några små smultronplantor (som jag hittade vid rabarbern och inte riktigt visste var jag skulle göra av). Hon hann dock sno åt sej grisen och hoppa ner från altanen innan jag hann fram med kameran. Tokstollan!

Om man jobbar på en söndag och då får äta matlåda istället för att avnjuta söndagmiddag med sambon.. ja, då kan man grilla till måndag lunch istället. Så det så. Så det gjorde vi. Gott blev det! Mätt hela da'n sen.

Jonna meddelade på FB att hon hade för avsikt att åka ut på Klampen med sina mopsgrabbar. Jag bestämde mej för att traska dit och "skrämma" dem lite.

Tur att Jonna hade kamera, för själv lyckades jag ta med mej en utan batteri. Hm. Slarvigt.

 Något avvaktande hundar i början...

 ... men strax är de fawnfärgade i full gång.

Den svarta Boris tyckte att Tosca var en helt onödig individ, tror jag, men Eddie lekte glatt med pälsmonstret.

Och SE på de där ögonen hon har, Tosca. Såååå snälla!

 Puh! Vi tar en slurk vatten.

Ett litet initiativ från Eddies sida *S*

 Helskön bild, tycker jag!

Sen försökte vi få vovvarna att posera lite fint. Gick väl sisådär...

TACK snälla Jonna för att jag får använda dina bilder!!!

Idag kom Toscas läckra vinst från TuggMästaren.se. De hade en tävling för ett tag sedan, där de lottade ut en massa godis som de använt som fotorekvisita. Alla förpackningar är därför öppnade, men vad gör det?! Desto bättre, tyckte Tosca... "du kan ösa ut alltihop i en hög på golvet, så slukar jag rubbet på en gång!"

Men nu vill ju inte jag att vovven ska få ont i magen, så det fick bli en stunds tuggande på det här, bara.

 Smakar bra.

Men efter fem minuter, eller så, så såg det ut såhär och då plockade jag bort det igen. Jag är så förtvivlat rädd att hon ska få loss bitar och sätta i halsen. Lite överdrivet hönsmammig, kanske, men sån är jag. Kanske får hon tugga vidare litegrann en annan dag, men fortfarande under sträng uppsikt.

Gräsklippning och lite städning var vad jag orkade med resten av dagen. Det tar på att jobba när man inte är så van *S*

Kommentarer

  1. Livet rullar vidare... även om det kändes omöjligt förra veckan. Liten Tinka - som inledningsvis verkade mest lättad - här rasat samman nu, vår huvudsakliga sysselsättning är att få henne på fötter igen... Inte lätt att mista sin mamma efter 14 år tillsammans.

    Fantastiska bilder, Sverige är vackert - oftast! Härligt att se hundarna rasa omkring tillsammans - så olika storlekar, utseende och kroppsspråk - vi människor kunde lära mycket från våra hundar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är omöjligt. Livet blir aldrig detsamma, men jo, det går vidare ändå. Jag vet hur ni har det och det är det värsta. Det värsta med att ha djur. Man mister dem och det är alltid för tidigt, även om de levt i sexton långa år.

      Skickar er en stor, varm kram.

      Radera

Skicka en kommentar