Födelsedag med konstiga bananer

 Jag fyllde år. Fick jättefina blommor.

Röda rosor av kära sambon. Och så var Alfred här och hälsade på. Plötsligt ringde det på dörren... utanför stod han med en liten bukett påskliljor bakom ryggen. Mycket nöjd sträckte han fram dem, grattade mej en gång till och meddelade att han hade plockat dem på "bakgården" *S*

Jo, för Alfred och Tosca var ute i trädgården medan jag fixade lite i köket och då hade han plockat lite blommor åt mej. Det var väl snällt?!

Fruktfat med "konstiga delfinbananer" längst upp. Lite kakor (och såklart en Toscakaka också) för den som var mer lagt åt det söta hållet.

Men mina bananer var väl kanske ändå inte konstigast. En av mina gäster bar den här t-shirten.. *S*

 Alfred blev så inspirerad av frukten att han ville dekorera ett eget fruktfat. Klart att han fick det!

Dekorerat, ja faktiskt gjort hela, smörgåstårtan, hade Emil gjort som ett projekt på skolan. Eftersom jag jobbade rätt intensivt i helgen så kändes det lite övermäktigt att hinna med det själv. Så för en gångs skull köpte vi en tårta...

Emil går ju livsmedelsprogrammet med bageriinriktning och där ifrån skolan kan man beställa allt från småkakor till matbröd och alltså smörgåstårtor. Och dessutom till ganska överkomliga priser. Tårtan var supergod och räckte gott och väl till alla som kom och hälsade på.

Tusen tack till alla er som uppvaktade mej i någon form! Tack för blommor, presenter, telefonsamtal, sms och hälsningar på FB!

Och ifall någon saknar Tosca här idag, så beror det på att hon och Vida lekte i trädgården i flera timmar och jag var aldrig ute med nån kamera där. Överhuvudtaget blev det väldigt lite fotograferat, för ovanlighetens skull.

Kommentarer

  1. Men oj, grattis i efterskott då! Vilka fantastiska skapelser - både fruktfat och tårta - vilken lyx att ha tillgång till "livsmedelsstudent" Delfinerna är ju jättesöta!

    En dagens dos av Tosca saknar vi förstås ;-) - men då kan man ju scrolla lite nedåt och kika på gårdagens kaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apelsinklyftorna skulle legat med skalet neråt, så hade det blivit snyggare. Nu ramlade frukten lite hit och dit, men jag lär mej väl till en annan gång.

      Livsmedelsstudenten är en riktig klippa!

      Radera
    2. Och så kommer det mera Tosca idag, som kompensation för igår!

      Radera
    3. Och TACK för grattis, såklart!

      Radera
  2. Men Cornelia... så bedrövad jag blir... jag har kommit ihåg och kommit ihåg och kommit ihåg mera och så glömmer jag ändå, för jag har inte fattat att det är maj än på riktigt. Stort GRATTIS på födelsedagens andra dag (du kan få vara som Embla med sina två födelsedagar).
    Ni ser ut att ha haft det fintfint med underbara konstiga bananer och vilket fruktfat!
    Hurra på dig!



    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skall icke vara bedrövad.

      Det enda som känns viktigt just nu är det förbenade röntgensvaret, som kanske, kanske kommer imorgon. Tosca fick världens godaste födelsedagspresent av dej och att jag råkar fylla några år är väl för sjutton gubbar inget att bry sej om?!

      Underbara bananer var det och helt underbara barn var det också här hos oss! Allt är frid o fröjd! Kram! och tack!

      Radera

Skicka en kommentar