Tisdag förmiddag

Kan man börja dagen bättre än att titta på denna Go-Nos? Tosca, tuggande på sitt kronhjortshorn. Det var inte billigt, men det var bra! Hornet, alltså. Hon tuggar fortfarande på det och det är inte nämnvärt "slitet". Det går inte i flisor och hon kan inte slita loss stora bitar (som på ett hud"ben") och sätta i halsen. Jag är nöjd. Och Tosca också, som det ser ut.

 - Jodå! Jag KAN komma på inkallning, matte. Om jag inte har nåt viktigare för mej, alltså... 

Pinnar, pinnar och åter pinnar. Skogen, ja hela världen, är full av pinnar, som absolut måste bäras *S*

 Med pinne, uppför en backe.

Och faktiskt, en Tosca utan pinne. Tittar man ordentligt, så ser man att det snöar ganska mycket idag. Små, små flingor, men många.

 Plötsligt bara står hon där, och är vacker! *ler*

På vägen hem till degen, som stått på jäsning medan vi varit ute i skogen, ser vi dessa två välkomna fåglar vid Klampen. Tänka sej, de är här. Nu blir det nog vår, eller...?!

Senare ställer jag mej i köket och bakar bröd inför påsk. Nöjd med resultatet är jag.

Kommentarer

  1. Hon har svansen som ett "J" på ett par bilder här. Det är visst finemang, det.

    Och ja, bagerskan an vara mycket nöjd med sig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt svagt J isåfall, men strunt samma. Hon kan vifta på den där svansen och det är huvudsaken!

      Gott bröd blev det, fullt med gluten och laktos...

      Radera
  2. Mmm, disse gjærbakstene dine.

    Tosca koser seg ute i snøen.

    SvaraRadera
  3. Klart att våren kommer - till er också! Till dess får du glädja dig åt ditt eget solsken, guldtofsen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar