Lydnad och så en otrevlig premiär

Idag såg vi inga ugglor, men ett litet fint rådjur. Samma kamera som igår och det gick naturligtvis inte att komma särskilt nära innan den skuttade iväg med sin vita bak mot oss.

 Vi började med en prommis i skogen, såklart.

Och sen "tjuvtränade" vi lite på plan. Vi har nämligen anmält oss till kurs... som ska starta i slutet på april. Emil och Vida fick ju en kurs i julklapp och vi tänker göra dem sällskap *ler*

Hon ser inte helt obildbar ut, den här lilla damen. Och ja, ifall nån undrar, jag har en arbetshandske i handen - världens bästa kampleksak (och muta!), om du frågar Tosca *S*

 Vi kan till och med springa. Ibland utan att hon hoppar och skuttar och morrar och biter mej *fniss*

Och ligga kan hon också.

 Detta är ingång på en inkallning. Duktig tjej.

 Och fritt följ, minsann.

 Kolla in "smajlet".

- Visst är jag duktig, matte?! Å fiiiin?!!!!!

 Hoppeliskutt!

Och en gång till också.

Så till dagens trista premiär. Årets första fästing har bitit sej fast ovanför Toscas öga. Det fick den ångra... jag tog bort den omedelbums och dödade den.

Hade tänkt vänta till HD-röntgen efter 1-årsdagen och be veterinären om ett recept på Bravecto då, men tänker fästingarna köra igång säsongen redan nu så vet jag inte om jag vill vänta nästan en månad... suck. Äckliga kryp, det där.

Kommentarer

  1. Men oj vad hon är duktig! Ser hur roligt hon verkar tycka att det är.

    Otroligt att dessa små fästingmonster redan börjat dyka upp. Usch och fy för dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon tycker verkligen att det är kul och då har ju jag också kul per automatik!

      Fästingar skulle jag lätt klara mej utan... urk!

      Radera
  2. Så fint ni jobbar ihop! Det ska bli roligt med kursrapporter!

    Läste på din FB att någon hade klarat sig med en Bravectotablett (man får dem i tvåpack nu) och det har Ankan också gjort. Dags att plutta i den andra, förstår jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser fint ut på bilderna, det gör det, och vi har kul tillsammans! Sen finns det ju rätt många detaljer att fila på och inte klarar hon minsta lilla störning heller *S*

      Ja, det ser ut som om de är här nu, fästingarna. Usch.

      Radera
  3. Vilken kontakt! Inte året ännu... vad månde bliva?

    Och ingen mössa, inga vantar - härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen mössa och inga vantar. Och alldeles för varm jacka, jag blev helt svettig!

      Vad det blir av den här hunden... tja... Sällskapshund De Luxe, det hävdar jag fortfarande är vår (min) målsättning.

      Radera

Skicka en kommentar