Onsdagsvägar

Nu har vi varit vid Uddarna två dagar i rad och jag tycker att det blir lite tjatigt, så idag väljer vi andra vägar.

Vi tar den stigen som jag kallar för Cykelvägen, för att det en gång kom en cyklist kämpande som en tok uppför backarna, över alla stenar och rötter.

 Ingen tass i marken?!!

 Finaste vännerna.

 Ojdå. Nån som ser Vida?! *S* En poäng för rätt svar *S*

Stora munnar har de.

 Man ska hålla sej på leden...

 ... och Tosca blir stundtals lite sur på den där fågelhunden som ska ut i periferin och kolla allt möjligt. Vallhunden håller sej på leden, hon *ler*

 Fast just här har hon hamnat nån meter ut i skogen, hon också. Och solen skiner på Guldet.

Kommentarer

  1. Så mange fine bilder fra turen deres i dag.
    Dere har virkelig vintervær enda. Masse snø.

    Her er det vår vær. Men skal ikke håpe for mye på det.
    For plutselig bytter været om, så kommer snøen igjen.
    Men enn så lenge nyter jeg solen, mild været og bare veier og stier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så jättemycket snö, men visst är det vinter. Men riktigt fint ändå, för att vara just vinter. Bara några enstaka minusgrader och solsken... det är ju härligt att vara ute i!

      Men nog längtar jag efter vår, jag också. Barmark är så skönt att gå på!

      Radera
  2. Tänk så mycket sol ni haft i vinter! Måste vara guldflickorna som lockar fram solen!? Fast det stämmer ju inte... solen lyser oxå på våra silverskägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att solen gärna vill lysa på mina Guldkorn. Men det spiller väl över lite på era silverskägg också, helt enkelt.

      Radera
    2. Schnauzerflickorna tackar allra ödmjukast... ;-D

      Radera
    3. Vassego, vi bjuder! *fniss*

      Radera
  3. Haha, vilka underbara bilder! Och den där åtta tassar är i luften och den mystiska skallen på Vida! Du är verkligen med, med din kamera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillkameran levererar roligheter emellanåt!

      Radera

Skicka en kommentar