Lite av en repris

Ungefär samma som igår, fast inte lika mulet. Tosca var ute hela förmiddagen (ja, flera timmar!) i trädgården, medan jag var inne och städade, bytte lakan, bakade... "lekte husmor", sådär... *S* Tosca roade sej själv, men jag var ju ute och tittade till henne titt som tätt. När hon skäller måste jag nämligen kolla vad hon skäller på och när hon är tyst måste jag såklart kolla vad hon har hittat på nu då... alltså måste jag springa ut och se till henne precis hela tiden. Därför tog mina sysslor ganska lång tid.

På eftermiddagen åkte vi till Uddarna, för att låta hunden röra lite på sej, vilket hon mer än gärna gjorde.

 Tvärnit. Någon luktar ju just precis här?!

 Men hon hade inte tid att stanna och lukta särskilt länge...

 Sen eftermiddag och en fantastiskt vacker himmel...

 ... och solen skiner så fint på trädtopparna åt andra hållet.

Energiknippet Tosca galopperar fram som en lågt flygande matta och rätt som det är gör hon ett extra krumsprång i luften, på något eget lite speciellt och konstigt sätt. Jag fattar inte hur hon gör?!

Sen gör hon en repris av gårdagen. När jag fotograferar måste jag ju ta av mej en vante, för att ha ett finger att sätta på avtryckaren. Tosca tar tillfället i akt, rusar förbi mej i hundra knyck och tar ett sånt där litet skutt och snor åt sej vanten som jag håller i den andra handen. Ha ha ha! Smart, smartare, Tosca!

Och så upprepar hon samma roligheter med vanten som igår. Underbara, galna tokstolle till hund!

 På kvällen får vi besök av Åsa (kennel Talleknallen) med make och hundar. Väldigt besvärligt, tyckte Tosca, att hålla reda på två vilda golden samtidigt. Men inga som helst problem i form av gruff eller liknande mellan hundarna. På bilderna ser de lite avvaktande ut, men det beror bara på att det var helt omöjligt att fånga dem på bild, när de toksprang i mörkret. Så jag fick passa på när de var lite stillsammare *ler*

Och som ni ser, så är det bara jag som har använt mej av såna där "Päls-Väx-Produkter" *S* De andra guldhundarna var en gnutta mer släthåriga (skojar, såklart). Goldenvovvarna är Odi med sin lilla ättelägg Aika, en månad äldre än Tosca.

Kommentarer

  1. Nog har Tosca en energi som heter duga. Underbara vantröjbilder igen. Säkert är att hon har en propeller på ryggen, den bara syns inte så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanhända att den finns där nere i pälsen nånstans. Och emellanåt får hon grymma tovor mitt på ryggen, så det kanske är där propellern snurrar runt, då. Jag har funderat på hur det kommer sej att det sätter sej tovor just där... *S*

      Är så glad att hon vill röra sej!

      Radera
  2. Sådär, dagens röstning avklarad - har blivit en rutin nu, ungefär som att borsta tänderna...

    För övrigt så är det en härlig hund du har - med eller utan propeller. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Dagens röstning avklarad här också;-)
    Härliga bilder som vanligt på Tosca där hon flyger fram. Att en vante kan vara så kul;-)Kan tänka mig att de tre vovvarna hade kul:-

    Ha nu en härlig helg
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar