Kroken

Ett tag sedan vi var här. Sist det begav sej var det ganska mycket lätt nysnö. Idag var det blötsnö i rätt stora mängder, men här i början hade det kört en skogsmaskin som lämnat breda, alldeles utmärkta spår efter sej. Lätt att gå här! Och Tosca nöjde sej naturligtvis inte med att gå... nä, lite högre tempo vill hon ha *S*

 Ett litet "träd" som stack upp...

 ... lyckades Tosca få med sej. Nöjd och stolt såg hon ut att vara! *S*

Så delade sej stigen och vi skulle åt höger. Där hade ingen skogsmaskin kört, men väl en fyrhjuling, dock för lite längre sedan, så det hade snöat en del över. Men det gick förträffligt bra att gå där ändå. Sicken tur!

 Under några träd var det mycket mindre snö, så vi körde ett par uppletande. Det gick riktigt bra. Första skicket tjuvstartade hon. Det är ingen katastrof, tyder ju bara på att hon tycker det är skoj! Nästa skick släppte jag grejen (hon tittar fortfarande på när jag går ut och lägger sakerna) efter bara kanske 4-5 meter och lite bakom en sten, helt utan att göra nån "affär" av det. Sen gick jag fullt ut dit jag varit första gången... men det visade sej att damen har näsan påslagen. Full fart ut, men tvärnit där hon fick vittring på repet, tog det direkt och kom tillbaka i lika full fart. Så kul!

Kul är det också att "bara" springa. Idag var det extra energi, tror jag? Och snön fastnade inte i pälsen heller, skönt.

 Kollar in en sten litegrann.

Och slutligen... nu är omröstningen avslutad i Vi i Villas fototävling. Tosca hamnade på fjärde plats, så TACK för alla röster!

Nu ska en jury utse de tio vinnarna bland de tjugo främsta... så det enda att göra är att hålla tummarna stenhårt för att de ska charmas av min lilla Kaka!

Edit... senare: Jaha, glöm allt jag skrivit om röstningar. Nu är det en jury som väljer vinnare bland samtliga bilder som kommit in till tävlingen.

Jag kan bara återigen TACKA alla som varit flitiga och röstat och röstat och röstat igen. Stort och varmt tack till er!!!

Och plötsligt var ju chanserna att vinna något så väldigt mikroskopiskt små att jag nästan totalt tappade hoppet. Men helt oavsett det, så har jag Sveriges finaste vovve, så det så!

Kommentarer

  1. Surt! Att dom bara kan ändra reglerna sådär... Men, men, oavsett vad den där juryn tycker så skulle Tosca självklart vara den värdigaste vinnaren - sådetså!

    Fast huvudsaken är ju förstås att husse & matte tycker det, + alla vi omgivande bloggläsare. Och det gör vi ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns lite märkligt när "alla" mina vänner ställt upp och röstat på detta fantastiska sätt.

      Men ja, igen, Tosca är finast, bäst, vackrast, underbarast... och hon kommer att få mat varenda dag ändå, även om vi inte skulle råka vinna nåt presentkort! *S*

      Radera

Skicka en kommentar