Det rullar på...

Morgonsol och Tosca härjar fram.

 Lite stillsammare en stund senare.

Som sagt var, solsken.



Här, på den sandiga vägen, brukar Tosca vara helt tokig. Springa fram och tillbaka och hit och dit, köra ner framtassarna så sanden ryker... ja, ni har ju sett bilder! Men när jag idag tänkte filma spektaklet, ja då ville hon såklart inte. Det blev något helt annat. Men se och njut av den Guldigas andra tokerier.

 Hem igen, koka soppa och baka bröd. Vi får lunchgäster...

... som också vill pyssla lite. Mest är det Emma som står för pysslet men här har hon (mer eller mindre) tvingat Olle att hjälpa till lite, han också. Ser han ut att gilla det...? Döm själv *S*

Eftermiddagsprommis i skogen kring klubben. Stugan ligger därborta. Vi möter en tjej med två hundar. Turligt nog hör jag henne en bit i förväg, hinner koppla Tosca och allt går förträffligt bra.

Sen blir det lite shopping, middag och sånt. En helt vanlig tisdag fylld med aktiviteter för två- och fyrbenta.

Kommentarer

  1. En fin, alldeles vanlig dag! Min urgamla iPad, från 2008!) vill inte längre visa filmer på bloggen, däremot på FB, där jag kunde njuta rörlig (läs galen!) Tosca, jag också. Man skulle kunna tro att hon är understimulerad, hahahaha - århundradets skämt! Du har dig ett stycke härlig hund. Tänkte bara tala om det, om du inte redan visste det. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha! Galen?? Det där lilla...? Jag hade ju tänkt filma när hon v.e.r.k.l.i.g.e.n. tänkt visa när hon är galen. På riktigt, alltså. Men det får bli en annan dag.

      Tack för upplysningen, jag hade heeeeelt missat att det är en sådan (härlig, alltså) hund jag har! *S*

      Radera

Skicka en kommentar