Regnig onsdag

Guldklimpen har fått klorna klippta och kroppen vägd, det är ju onsdag. Kloklippningen går bra och vågen visade idag 15,2 kg. Halva vuxenvikten, ungefär... på lite drygt 3 månader... Det är nästan lite otäckt hur fort de växer, valpar. Inte svårt att förstå att det kan bli problem med skelett och leder.

En förmiddagstur till Klampen blir det.

Idag hade vi med en tennisboll. Tosca gillar den och här på bilden har hon den i munnen (trodde jag först iallfall.. men ju mer jag tittar på bilden desto mer undrar jag om det ändå inte är något annat hon bär på här??).

Sen hamnar den i vattnet och på något vis lyckas hon putta den längre och längre ut, tills hon inte längre når den. Och inte kommer den in med vind eller vågor heller, så den får helt enkelt ligga kvar. Jag hade kunnat gå ut och hämta den, om jag tog av mej brallorna, men jag ville inte. Vi har nog fler tennisbollar i gömmorna.

Ett murket träd - gott och kul att slita stycken ur!

Strax får hon med sej ett stort stycke och blir så nöjd med det.

När vi kommer hem börjar det regna och sen öser det ner i flera timmar. Skönt att vi redan varit ute ett bra tag. När det slutar regna tar vi en tur i hemmaskogen, men då lägger kamerabatteriet av. Å andra sidan hände det inget spännande alls.

Dagens brödhög. Grahamsmjöl, vetemjöl, torkade aprikoser, äpple, linfrön, lite honung... GOTT!

Senare på eftermiddagen kommer en före detta kollega till mej för att hämta ett kort jag gjort till henne. Sååå roligt! tycker Tosca. Och vilka fina, och goda, små söta rosa stövlar hon har!

Med supergoda snören på också! *S*

Vi bor ju så till att vi har en hel del skog alldeles inpå knutarna. Skog, där en liten hund kan gå lös och upptäcka världen på egen tass.

Här är Tosca av idag.

Idag får vi skjuts till fotbollsplanen (Essviksvallen med den nostalgiska gamla skylten) och går därifrån, i duggregnet, upp till masten. Det är inte långt alls, men helt nya marker för Tosca. Spännande, såklart!

Klicka på bilden så blir den större!

Kommentarer

  1. haha, dom stövlarna vet jag vem dom sitter på, sommaren måste ju ha varit perfekt för henne, hon får visa upp stövlarna stup i kvarten :P
    Tosca växer och frodas, det är ju ganska skönt när dom blir vuxna också faktiskt!
    / AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte dina stövlar iaf. Gissar att du har nåt mer i stil med mina, de gröna som skymtar här till vänster..?

      Absolut att det blir skönt när hon växer på sej litegrann och vi får lite hyfs på umgänget med folk. Det är mycket glädje och lycka och "tugga-tugga". Glädje och lycka får det gärna vara, men tugga-tugga kan få växa bort för min del *S* Än är det dock rätt länge kvar innan vi kan kalla Tosca för "vuxen". Briarder är inte kända för att mogna snabbt, precis *ler*

      Dags för ett litet berner-möte snart, tycker jag. Men tiden rinner iväg lika fort som rännilarna efter allt regnande.

      Radera
  2. Men… va! Är ni redan hemma Hemma igen! Som du bakar… jag nöjer mig med varannan vecka sådär! Snygg pyramid, dock!

    Var rädd om dina nya sarekstövlar - det verkar finnas ett kakmonster faggorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en gräsklippartur, bara. Skulle hem igen och göra färdigt ett kort till henne med de rosa stövlarna (äsch, det hade jag såklart kunnat gjort innan vi åkte, men det var så här det var tänkt den här gången).

      Sarekstövlar har inga snören att tugga på och det är bra. Men man kan (kanske?) perforera dem med de små sylvassa bissingarna...

      Vi äter en del bröd. Men jag bakar i perioder, känns det som. Och har lite mer frysutrymme än du. Så emellanåt äter vi bara och bakar inget.

      Radera
  3. Men nu har jag njutit och skrattat en lååång stund!!! Det är inte klokt vad hon växer och har sig er lilla Tosca!! Hon har verkligen anpassat sig och bott in sig hos er. Som om hon aldrig varit nån annanstans.
    Härliga bilder i långa banor.Jag har inte varit ute på nätet på ett långt tag så det fanns mycket att se!
    Tack för det!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Växer gör hon. "Har sig" gör hon också. Självständig till tusen och går sina egna vägar emellanåt. Trivs tror jag att hon gör. Bott här "alltid" - både ja och nej. Det känns som om det var alldeles nyss vi var till Gagnef och hämtade henne samtidigt som hon är en så självklar del av familjen att hon nog varit här just "alltid"...

      Goaste Guldklimpen är hon i allafall.

      Och GRATTIS på födelsedagen, lite i efterskott! Dagarna rinner iväg och jag hinner inte alltid tänka på saker och ting, som din dag. Skäms på mej!

      Radera
    2. Tack... den dagen kom och gick då alla ju har semester vid den här tiden. Men jag har haft en hel livstid att vänja mig på! :D
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar