Jodå, hon vilar ibland också

Ifall någon fått uppfattningen att Tosca rusar genom livet i 180 knyck och aldrig har, eller får, en lugn stund... så vill jag idag dementera det. Självklart sover och vilar hon massor mellan varven. Hon är ju faktiskt bara en bäbis.

Igår kväll blev det lite senare mat eftersom hon härjat omkring vid Hedsjön och jag tyckte att hon kunde ta det lite lugnt hemma en stund innan hon skulle äta. Direkt efter maten gick hon raka spåret in i sovrummet, klev i sin bädd och intog den här bekväma(?) ställningen. En och en halv timme senare skulle även jag gå och lägga mej och tyckte väl att vovven kunde gå ut och kissa lite innan vi somnade allihop. Det tyckte INTE Tosca. Hon ville bara sova...

Idag klippte jag gräset på förmiddagen och Tosca strosade omkring som hon ville. Var jätteduktig och höll sej hemma på tomten hela tiden.

Sen åkte vi iväg för att se om vi möjligen kunde hitta några hjortron. På första myren såg det ut såhär *S* En Tosca upp-och-ner *ler*

Men bara ett fåtal hjortron och de var inte mogna.

Det är väldigt blött på nästa myr... ni ser hur det glittrar i vattnet längst fram i bilden.

Men inte heller här är hjortronen mogna. Röda och stenhårda. Och inte särskilt många.

Vi lägger ner det där med hjortron och stannar till vid Hedsjön igen.

 Solen skiner, men det är minsann inte varmt i vattnet.

 Jo... jag håller med... nu ser det ut som om Tosca rusar genom livet igen, men...

 ... emellanåt är hon stilla, blåser bubblor och tuggar på en och annan pinne och så.

Och när vi kommer hem blir hon till en liten krumelur på köksmattan.

Efter lunch för de tvåbenta och en liten toapromenad för den fyrbenta åker vi hemåt igen. I Borgsjö är det dags för hundlunch och en liten prommis igen. De här enorma champinjonerna växer mitt i gräsmattan på rastplatsen. Och som jag skrev igår, valpen är inte så liten längre. Alltså är svamparna verkligen jättestora!

 Väl hemma tar vi en trädgårdskoll, plockar fram ett gömt ben från ett fiffigt gömställe invid baracken och gömmer det igen i hallonsnåren *S*... Hon grejar mycket med sina tuggben, den här damen. Och när det är gjort samlar hon ihop ett par leksaker och tar igen sej en stund igen.

Så... jodå! Det finns mycket tid för avkoppling och vila. Och det är Tosca själv som styr. Är hon vaken, så är hon. Vill hon sova/vila så får hon det. Och gör det.

Ja, så har vi haft det, denna tisdag.

Kommentarer

  1. Hahaha! Vilken sovställning! Hon är för rolig, detta underverk!

    Tur att du har nya gummistövlar... blött såg det ut. Jag har en pytteliten myr en bit bakom stugan men hjortron finns inte härnere, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte ser det skönt ut alla gånger, men hon är väl mjuk i kroppen ännu, kan jag tro.

      Att du inte har några hjortron ska du inte vara ledsen för. Det är inte särskilt gott (men kul att plocka). Du har ju havtorn och allt möjligt annat, svampen inte att förglömma!

      Radera

Skicka en kommentar