12 augusti

16,3 kg på vågen. Kloklippning. Det är onsdag idag, så då ägnar vi oss åt såna aktiviteter. Och går i skogen. Ja, alltså, jag går... och Tosca rör sej stundtals lite fortare.

Mängder med blåbär finns det ju och nu ser det ut att kunna bli en del lingon också. Härligt!

Alfred ringer. Han är ute och åker bil och har varit nånstans där han "skulle kissa i en buske, men jag hann inte. Kan jag komma och duscha hos er?!" Ja, såklart att det går bra *S*

Så fort han kommer innanför dörren vill han låna lillkameran och ta med sej in i badrummet. Bilden ovan är en selfie.

Sent på eftermiddagen tar vi bilen ut på klubben och går lite i en annan skog. Eller åtminstone i en annan del av Essviksskogen.

Tosca stannar och tar sej en slurk...

På ett träd strax intill Toscas lilla pöl finns den här uppmaningen. Jag har ingen leksak med mej, så vi skippar det där med träning.


Så får Tosca lite tokryck och springer och springer och springer. Runt, runt och fram och tillbaka. Kuuuuul!!!

Klicka på bilden så blir den större!

Plötsligt tvärnitar hon och sätter igång att gräva en grop.

Gropen måste hoppas över *S*

 Puh! En liten paus i gröngräset behöver man när man sprungit allt vad man har en lång stund.

Kommentarer

  1. "Släpp hunden om du inkallningen fungerar"! Haha, inte lätt att få det rätt alla gånger! Annars en fin idé med en sådan träningsrunda. För en del kan det vara stor hjälp på traven när det kommer till aktivering. Det gäller då knappast dig och Tosca (och Sture, för den delen) - här händer det skoj hela tiden. SOM hon kan sysselsätta sig själv också!

    Kul selfie i duschen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tanken som räknas... *S* och här är det ju någon som tänkt och gjort sej besväret att ordna och sätta upp skyltar och allt. Och nej, det känns inte som om vi behöver dem, men det är ändå lite gulligt att de sitter där.

      Och jodå, hittar vi inte på små uppgifter åt Den Guldiga, så gör hon det själv. Tvätt, toapapper och annat lever ju farligt här hos oss *ler*

      Radera
  2. Vad hon växer det lilla yrvädret. Så söt!

    Lena

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Nu var det längesedan jag kikade in till dig, men nu ska jag bättra mig;) Men jisses vad Tosca har vuxit och hon är ju såååååå söt:)))) Man riktigt ser hur hon busar omkring! Kan tänka mig att du har fullt upp:)) Sån tur att ni var hemma när Alfred kom förbi;)

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar