Vilket hundväder!

Klockan 3 vaknar Tosca och jag av att det regnar något så alldeles väldigt mycket. Det liksom smattrar på hela huset. Själv är jag så kissnödig att jag bara måste upp på toa. Och då kunde jag ju inte gärna begära att Tosca skulle hålla sej och bara somna om... så vi begav oss ut i ösregnet. Skönt att hon är ganska snabb att göra det hon behöver.

På bilden har klockan hunnit bli nästan 7 och det regnar fortfarande. Tosca funderar lite på om det verkligen är nödvändigt att ge sej ut igen???

 Såna mängder med vatten det har kommit!

 Syns kanske inte så tydligt, men hon går mitt i pölen. Man ser det på bakbensrörelserna här *ler*

Sen... har hon faktiskt inte någon större lust att gå in heller. Har man ändå blött ner sej så kan man lika gärna stanna ute, verkar det som om hon tycker och parkerar sej helt enkelt mitt på vägen.

Idag åker vi en sväng till Bräcke innan vi drar iväg hemåt. Valpen har redan blivit en riktigt duktig "bilåkarhund", lägger sej tillrätta och verkar trivas gott i bilen. I Bräcke har jag ett uppdrag att göra och sen blir det lite miljöträning. Vi hittar lite gräsmatta också, men kissa har hon inte tid med. Det finns ju så mycket kul och spännande att titta på; en dam som hoppade på kryckor, nån traktor som körde förbi... och så vanliga människor och bilar. Och träd som luktade gott och måste inspekteras mer än noggrant. Livet är stort!

Lite mer koppel/miljöträning blev det i Bosvedjan innan vi styrde kosan hemåt på riktigt. Olle behövde låna gräsklipparen, som vi hade med i släpvagnen och så monterade han ner sitt gamla "trädgårdstält". Vi ska prova att ha det i Mellansjö, skaffa myggväggar och kanske kunna sitta ute om kvällarna. Vore mysigt!

Orkade dock inte ta fram kameran där, så några bilder har jag inte att visa.

När vi väl kom hem var det översvämning i brevlådan. Tidningar och post sedan i torsdags... bland annat fick Tosca post för första gången i sitt liv! Fint paket från Mille, golden, i Norge. Matte Trude skickade fint kort och härliga papper och dekorationer till mej. Sånt som kan bli till fina hundsidor till albumet... så himla, himla gulligt! Vi blev så glada! Tack!

Tosca gillar sin nya leksak massor!



 Tuggelitugg. Det är lite "skrammel" inuti den också, väldigt kul!

Kommentarer

  1. Bare hyggelig Cornelia.
    Håper du kan bruke noen av tingene til et eller annet. Lille-mor ser ut til å kose seg med den nye myke skapningen.Mille var så misunnelig på bamsen, du vet hvordan hun er med dem. (Ler...)
    Hun har så mange bamser her hjemme av ulike dyrearter, så det er ikke noe synd på henne....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, Trude... jag vet ju precis hurdan Mille är med gosedjuren... så jag förstår om hon tyckte det var lite löjligt att skicka iväg den till en valpusling i Sverige! *S* Men det var ju snällt att hon ändå gjorde det.
      Tack igen, sötaste ni! Såklart att jag kan använda sakerna, så fort jag kommer mej tillbaka in i pysselrummet. Jag har så mycket annat att göra nuförtiden, vet du. Pussa valp å sånt *ler*

      Klem!

      Radera
  2. Så söt Tosca är där i dörröppningen! Blött blev det men plaska sig fram går ju det med.

    Vilken fin uggla, förstår att hon är nöjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plaska är ju kul, när man väl bestämt sej för att man vill gå ut... Ugglan blev poppis på en gång, den.

      Radera

Skicka en kommentar