Kalas!

 Hussen tänker klippa gräset. Hunden, som jag plockat tre fästingar på idag igen, tänker hjälpa till?

 Eller nä, förresten. Han kan gå där själv så stannar jag här och tittar på.

Johan fyller år idag och jag lägger sista handen vid hans present. När jag är klar åker vi till Bosvedjan och säger Grattis! 

Den första vi träffar är dock inte Johan, utan Alice, som genast tar över kopplet och vill prata lite med sötaste Tosca.

Men sedan hittar vi födelsedagsbarnet, som blir hela 11 år idag, och han kunde få sina presenter.

På golvet står ett par sprillans nya fotbollsskor, som han redan fått i present. Så får han kila iväg efter en sax för att ta sej in i paketet...

Alice vill gärna vara med och titta i albumet och se vad Johan har hittat på sen sist han fyllde år *ler*

Glada killar på kalas, Johan i mitten och så Alfred och grannen Hjalmar. Och, såklart, sötaste lilla Tosca-Kakan där nere till vänster.

 Johan syns nästan inte bakom kakfats-tornet.

Marsvinen, Sebbe och Sixten, får komma ut och äta gräs. Tosca tycker att det är ett par mycket märkliga små leksaker? De låter konstigt och hon provar lite olika varianter... lekinviter, skälla eller helt enkelt gå fram och försöka nosa på dem. Spännande! Fast Sebbe och Sixten, de bryr sej inte nämnvärt.

GRATTIS igen, Johan! Hoppas att din dag blev precis som du ville ha den!

Kommentarer

  1. Så mye spennende du får oppleve Tosca.
    Dagene dine er fylt med mye liv, opplevelser og lek.
    Klart det er moro å være i bursdag, særlig med barn for da skjer det litt.

    Jeg blir litt smittet av all den fine lesingen om dere.
    Jeg hadde en blogg til Mille som jeg brukte for noen år siden. Så slet jeg så med å laste ned bilder så ga nesten opp. Men i dag tok jeg opp bloggen, ting har blitt forandret og enklere. Så i dag skrev jeg et innlegg, fire år siden sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kilade genast iväg för att titta på bloggen och kommer att följa er där, om det blir så att ni bestämmer er för att skriva lite om era dagar igen, Trude och Mille!

      Radera
  2. Tänker på tiden som går! 11-åringen är ganska jämnårig med blogg som då var hemsida... För mig i alla fall! Du har skrivit så mycket fint om pojkarna och Alice genom åren, så de känns så välbekanta! Dina årsböcker som du visar en hel del av, är en skatt!

    Tosca och marsvinen... jo DET var spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Nu har jag FEM album, sa Johan.
      - Då kanske det räcker nu? frågade jag, men det ville han alls inte veta av. Nej, nej... jag fick inte sluta. Känns ju roligt att han redan nu uppskattar dem!

      Marsvin är mycket märkliga, tycker Tosca *S*

      Radera
    2. Och du, Hillevi, tänk att vi har "känt" varandra så jättelänge. Och så mycket som hänt genom åren. Roliga, sorgliga och vardagliga händelser och mycket av det har du och jag delat genom hemsidor och bloggar. Det är en glädje att ha en vän som du, även om vi nu aldrig har träffats.

      Kram.

      Radera

Skicka en kommentar