En blöt söndag

Idag är morgonen inte det minsta magiskt vacker, enbart regnig, blöt och ganska kall. Men åh! Vad jag tycker om att ha en fyrbent kamrat att följa med ut i blötan!

Lite lek med grabbarnas fotboll är aldrig fel. Perfekt att de tagit med just en fotboll, eftersom vi hade lite obehagliga upplevelser med sådana häromveckan. Nu är det bara kul igen.

Vädret inbjuder inte precis till utomhusaktiviteter, men inomhus fixas det i duschen. Draperiet hängs upp på stången, som är kapad till rätt längd och även sargen, som ska hålla vattnet någorlunda på plats är kapad eftersom utrymmet är litet. Sargen står lös på golvet och har en silikonlist längst ner. När man duschat klart kan man lyfta upp den, ställa den mot väggen och fösa ner överflödigt vatten med gummiskrapan. Golvvärme har vi ju också här i pyttelilla badrummet, så jag tror att det kommer att bli toppentoppen, detta. Tack Hasse, för hjälpen!

Annat pyssel man kan ägna sej åt en regnig dag är pussel. Detta har legat här i Mellansjö sedan jul och pusslats på lite då och då. Nu är det klart! Hurra! Det är Emils pussel, men han har haft lite hjälp av hugade människor. Och en del o-hjälp av Alfred, som rivit lite valda delar ett par gånger. Han kunde liksom bara inte låta bli *S*

Mitt inomhuspyssel består i att diska skålarna och eftersom benen på den här ställningen inte är så långa passar det fint för Tosca att äta sin lunch såhär.

 Johan hänger med ut på regnpromenad.

Här njuter han i en av grannarnas rottingstolar nere vid bryggan. "Solar" sej...

 Det blir bara mer och mer och mer vatten...

Fram emot kvällningen packar vi ihop och åker hem. Där möts vi av den här synen. Jag har börjat rensa lite i "evighetsgöra-grusgången" och lämnat skottkärran med lite ogräs när vi åkte. Så här mycket har det regnat sen i fredags eftermiddag. Det syns kanske inte så väl på den vänstra bilden, men det står massor med vatten i själva gången också.

Och detta ska vara en ovanligt varm juli månad? Undrar det, jag. Inte just här iallafall. Möjligen i Spanien eller nånstans.

Kommentarer

  1. Blötrekord på 40 år sa de igår... fast här var det inte kallt, 16 grader redan tidigt på morgonen och sen 20 - nästan outhärdligt kvavt pga luftfuktigheten.

    Kul med pussel och att kunna ha en plats för det sådär. Bra också att det är klart, för Alfred och Tosca skulle kunna bli ett förödande team annars!

    Tosca verkar annars inte misstycka så mycket över att världen är ett enda stort Plaskeby!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vantar hade varit skönt igår(!) men idag känns det lite mindre svalt ute.

      Att världen är ett vattenland är bara kul, tror jag att Tosca tycker och idag ska jag skaffa mej ett par nya gummistövlar, så är jag med i samma klubb, jag också. Det går att klä sej i regn, men trasiga stövlar är ingen hit.

      Radera
  2. Herregud vilken söt hund! Förstår att du njuter och att det regnar spelar ingen roll för er. Har tittat på dina fina hundbilder och skrattar gott åt en liten busig hund.

    Grattis!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud! Tänk, att hon bor hos oss! Det är vi så jättejätteglada för! Det får regna hur mycket det vill, jag är glad hela tiden ändå.

      Tack!

      Radera

Skicka en kommentar