Fredagssol

Mulet och +10 grader på termometern när jag vaknade. Hade inga större förhoppningar om att väderleksrapporten skulle infrias. Det spåddes nämligen sol och åtminstone +17. Men jo, det sprack upp och blev en hyfsad sommardag.

På förmiddagen gick vi en liten sväng i skogen. Blåbär blir det! Hurra!

Stannar och gnager lite på ett träd som ramlat. Någon har sågat av en bit, för det låg tvärs över stigen.

Går på toa gör man en bra bit från stigen. Duktig tjej! Fortfarande har det bara hänt en endaste olycka inne, och det var helt och hållet mitt fel.

 Är det en skog?

 Eller kanske en djungel vi bor i? Är man liten kan det nog luta lite åt det senare, tror jag.

Full fart framåt i livet!

Hälsar på grabbarna i Bosvedjan. Tosca uppför sej utmärkt på bortaplan. Äter sin medhavda lunchmatsäck och låter sej klias på magen.

Alfred är på besök och uppskattar inte Tosca så värst. Han är i så lagom storlek och beter sej så "kul" och Tosca reagerar precis som hon "ska" på hans signaler. Men de är inte riktigt kompatibla, alltså.

Hemma har vi en del som blommar. Pionerna är enorma, men orkar inte stå upp. Ska jag kanske stötta dem med nån pinne eller nåt?

När jag fotade den blå blomman... kom Marodören själv och började avverka dessa blomster, så nu har vi inte riktigt lika många längre *ler*

Här snackar vi KONTAKT. Se på de här ögonen. Vad säger man?!

Hon sitter så här, länge. Och när hon kommer springande när jag ropat på henne är hon väldigt noga med att sätta sej (inte alls något krav på att det är just här, invid mitt vänstra ben) och titta mej i ansiktet. Vilken liten pärla till hund!

Kommentarer

  1. Djungel är det nog, ja, när man ännu är liten på jorden. :)

    Två valpar är de ju och snart är de bästisar, tror jag, Alfred och Tosca.

    De där vackra, fyllda pionerna skulle säkert gilla lite stöd och trädgårdsklinten är fin också. Tänkte hämta från en ödetomt men det har inte blivit av än. Tosca tycker visst också om den sorten!

    Kontakten ser helt fantastisk ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De lär sej väl att läsa av varandra med tiden, den tvåbenta och den fyrbenta valpen. Det får vi hoppas!

      Pionerna är fantastiska och förtjänar att få stå upp. Ska se om jag kan konstruera nåt enkelt, men effektivt, stöd åt dem.

      Kontakten är total, när den är. Andra gånger är andra saker intressantare, såklart *ler*

      Radera

Skicka en kommentar