Fredag

Tidig morgon, sjön ligger blank och jag njuter av tillvaron...

... tillsammans med en Tosca, som är piggare än hon ser ut på bilden.

 Grabbarna vaknar också så småningom och det blir en helt underbar sommardag på stranden.

Picknick-lunch av lite olika sorter. Tosca äter hur bra som helst ur sin matlåda, men tycker det är onödigt att stå upp när man kan ligga till bords?!

 Trots solljus från fel håll och vattendroppe på linsen... så tycker jag om den här bilden.

 Tuggar lite pinne i skuggan.

 Och biter lite små hål i killarnas vattenboll.

Vi spelar lite tripp trapp trull. Och Tosca saboterar efter bästa förmåga. Plockar runt kottarna och biter sönder pinnarna. Till slut döper vi om spelet till "Flytta valpen" för då ligger hon mitt på spelplanen och vill bara bli kliad på magen *S*

Lite jobbigt är det att vara ute hela dagen... Emil slocknar mitt i solen och bränner sej lite på vaderna, Tosca sover i skuggan.

På kvällen kommer föräldrarna och lillkusin Alfred, som är utlånad över helgen. Det blir ett kvällsdopp här hemmavid. Tosca badar lite under bryggan.

Alfred meddelar för övrigt att:
- Jag kan inte gå längre norrut, för då sjunker jag som en sten! (när någon tyckte att han kunde komma lite längre ut i sjön) och sedan:
- Oj! Nu gick Tosca upp på torra land!

Han kan en väldig massa ord och uttryck, den lilla ungen.

Kommentarer