Klippte rosorna

Det började med att jag snaggade till rosorna litegrann. De har redan så här stora blad, så det var väl på tiden. Björkarnas blad är nog också något större än "musöron", som ju är måttstocken på när rosor ska beskäras. Inte vet jag ju riktigt hur man gör heller, men knipsade lite med sekatören här och där *S*

Sen tog jag och grävde bort en del kirskål ur den här rabatten. Fy bubblan. Det är inte jättekul.

Syrener sprider sej som ogräs, de också. Dock inte åt det håll och på de platser som jag vill att de ska finnas på, så jag gräver upp några och planterar dem där jag vill ha dem. Vore kul om de ville växa just här istället. Vi får se om de klarar sej.

Och så denna eviga grusgång som ska rensas från ogräs. Suck. Högersidan klar och vänstersidan påbörjad, men sen började det (tack och lov!)  regna så jag gick in. Får rensas klart en annan dag och i mitten tänker jag använda ogräsättika.

 Löjtnantshjärtana är på gång.

Kommentarer

  1. Vad du har varit i farten! Inte regn hela dagen som här då...
    Syrener r väldigt glada i att sprida sig - hoppas att de vill trivas är du vill!
    Vilken fin bild på de knoppande löjtnantshjärtana som kommer så snällt år efter år. Får nog skaffa mig såna jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, Och då hade vi börjat dagen med att dammsuga och torka golven + skura badrummet också. Vilken effektivitet! *imponerar på mej själv* *S*

      Löjtnantshjärtana är mina favoriter sedan jag var liten. De är så vackra! Finns ju vita också, om man inte gillar rosa.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Hoppas syrenerna tar sig där du vill:) Det brukar vara lätt att sätta syrener. Här kommer rosorna så sakteliga oxå, men vi har det inte så varmt än. Det blåser och regnar mycket:(
    Löjtnanshjärtan är verkligen vackra:) Jag har fänrikshjärtan här, de blommar nästan hela sommaren:))
    Men de är mycket mindre.
    Så duktig du var med grusgången:)) Jag har jätte svårt att rensa nu, för mitt knä. Allt tar dubbelt så lång tid!

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar