Först regn och en bild från igår...

... för igår kom min flytrem till den vattentäta kameran. Nu riskerar jag inte att tappa ner den på havets botten eller så. Och det är ju bra, eller hur?! Löjligt dyr var den och frakten hutlös, men jag hittade den tyvärr bara på ett enda ställe och på det stället visste de att ta betalt *morr*

Dagens första "övning" är ett besök hos en optiker. Resultatet var ungefär som förväntat. Optikern tyckte naturligtvis att jag skulle köpa svindyra glasögon. Såklart. Medan jag tar mej en funderare på det så råkar jag klämma sönder de billiga läsglasögonen från DollarStore, som jag har i fickan. Typiskt. Men jag har fler av billighetsvarianten, så det är ingen fara på taket.

Regnet öser ner hela dagen och jag ägnar mej åt att göra färdigt ett beställningskort. Här är vissa delar av det.

När kortet äntligen är färdigt och behöver paketeras för att skickas långt söderut i landet slutar det faktiskt att regna, så jag slänger mej på cykeln och drar iväg mot Kvissle och "posten" (dvs ICA-affären som numera hanterar paket, brev och sånt). När frimärkena är påslickade och betalda trampar jag vidare mot Bommen och tar en liten extratur hemöver. På bilden ser man Ljungan. Alla har sett den förr, men vaddå? Den är ju fin!

Efter regn kommer sol och här är utsikten från vår lilla altan på baksidan. Gröööööönt börjar det bli, hurra!

Kommentarer

  1. Du får ju veta dina ögonvärden hos optikern - sen kan du beställa glasögon varsomhelst. Jag köper mina kontaktlinser så...

    Mycket vacker bild på Ljungan och härligt att ni också får grönt nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles precis så tänkte jag också. Nu har jag mina värden och nu kan jag höra mej för lite varstans. Ljunganbilden tog jag med mobilen när jag trampade förbi på bron i Bommen (fast jag stannade såklart *ha ha*), kul att den blev hyfsad ändå.

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Nu var det ju ett tag sen sist, fattar inte vad tiden tar vägen;) Underbart vackert foto över Ljungan och på era penséer med vattnet i bakgrunden:))
    Ja det där med glasögon är ett jobbigt kapitell. Jag använde oxå först bara läsglasögon från Apoteket, men sen funkade det inte längre. Det började när jag hade fyllt 40. Jag fick hålla tidningen längre o längre från, till slut var armarna för korta *S* Så det blev att skaffa riktiga. Men visst är det superdyrt, särskilt när man vill ha proggressiva med antireflex, tonade för att slippa ha solglasögon m.m. Ändå var det inga svindyra bågar utan det är det andra som är dyrt:( Jag märker att jag måste byta till starkare glas, så vi får väl se vad deblir av det beslutet;) Kan nog vänta ett tag till *S*

    Så bra att du fått tag på en flytrem till kameran. Även om den är vatten tät så vill man ju inte dyka ner djupt för att hämta den;))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar