En fin tisdag


När jag är klar att ge mej hem per cykel från jobbet får jag syn på mej själv i spegeln (ni känner igen mattan från ett inlägg nyligen?? *S* Jag är dock inte så randigt matchad som min kollega var den dagen) och tar dagens selfie innan jag trampar hemåt. Vädret och vindarna är på min sida och det tar inte ens en timme att ta sej hem. Härligt!

 På kvällen får vi sällskap av Alice på lite restaurangmat.

Eller... "lite" är helt fel ord, portionerna är rikligt tilltagna och vi äter så vi nästan spricker. Och även om man är mätt redan, så är det ju kul att prova friterad glass till dessert, tycker Alice och hugger in på sin jätteportion av detsamma. 

Tyvärr sprang jag ifrån kameran hemma, så bilderna är tagna med mobilen... därav den usla kvaliteten.

På väg tillbaka till bilen stannar jag till på en bro och tar den här bilden över Selångerån. Vi har en vacker stad, faktiskt.

Alice har traskat lite i förväg och när Sture och jag kommer fram till bilen har hon lagt sej här för att ta igen sej lite. Mätt, är ordet för dagen! *S*

Kommentarer

  1. Hej Cornelia!
    Fritterad glass! Det har jag aldrig smakat. Men det låter smarrigt:))
    Vacker bild över Selångerån:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar