Vintersol

Fantastiskt vackert väder idag! Tre-fyra minusgrader, blå himmel och strålande sol. Som gjort för en promenad, som dessutom är bra för att huset är ockuperat av snickare och jag känner mej i vägen var jag än är. Och pysselrummet är INTE klart, så jag kan börja städa där. Suck. Pappersabstinensen börjar bli svår efter snart två dygn utan klippa&klistra.

När jag kommer ut ur skuggorna känner jag hur solen värmer riktigt skönt på benen. Otroligt. Vi är ju ändå bara i slutet på januari.

 Det droppar från taken på båthusen(!!!).

 Himlen är blåare än blå.

 Och därborta, bara en liten bit ut i Ljungan, är det inte ens någon is...

 ... även om det faktiskt finns en del rätt tjocka isblock att beskåda.

 Vintervackra istappar.

 Och en fyr långt, långt bort.

 Det är inte så många som varit här och gått, så man får plumsa lite...

... men åh, så vackert det är!

Det fattas en pälsbeklädd varelse på dessa bilder och visst rinner det en och annan tår. Jag försöker inbilla mej att det beror på att det är kallt, men det är inte hela sanningen.

Jag har köpt mej en ny stämpel med texten "Låt inte gårdagen ta för stor del av dagen." och jag försöker tänka så. Se framåt, det är många gånger roligare än att gräva ner sej i minnen. Minnen som ändå inte går att ändra till det bättre.

På eftermiddagen kommer denna bild på som ett MMS. Det är Alfred som är ute och åker med pappa på farbror Anders nya skoter. Ser ut som om han tycker att det är rätt kul *S*

Kommentarer

  1. Håller med - åh, vilka underbara bilder!
    Här blev det också sådant väder från mitt på dagen och vi skulle gå Jättetallrundan - plogat och allt var det och inget fulgrus som vid barmark. Då går Ankan och hör illa benet efter 100 meter sådär.... bara att vända. Höger fram som omväxling och mycket bättre i dag onsdag. Dina bilder kompenserar vad jag gick miste om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon far fram som en valp och glömmer väl att värma upp före och stretcha efteråt... Ankan... *S* Fint att hon redan nu är bättre, då fixar det snart till sej igen, ska du se!

      Vädret var fantastiskt!

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Såååå vackra vinterbilder du tog:)) Då är det vackert med snö när solen strålar från en klarblå himmel:))
    Här är det dimma och så grått och trist och temperaturen håller sig kring nollan så det är slaskigt och halt ute:(
    Förstår att du längtar in igen till din scraphörna;) Fin textstämpel du köpt. Det är tungt när man saknar dem så,
    våra trogna vänner.
    Alfred ser ut att ha det roligt på scootern:)) Härlig bild:))

    Hoppas de snart är klara med fönsterna så du kan "städa" och börja klippa och klistra igen:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint med snö, men jag tycker det är ännu finare med gräs! *S*

      Radera

Skicka en kommentar