Nu har vi jul här i vårt hus

Nu har vi städat hela huset i Mellansjö. Dammtorkat, dammsugit och torkat golv... pyntat och bytt gardiner och grejat. Varmt och skönt var det också när vi åkte därifrån. Nästa gång vi kommer är det antagligen nästan jul, så det känns skönt att allt är färdigt så här långt.

En sista bild på sjön innan vi åker hem. Det har kommit nån centimeter snö så den där skridskoisen vi hade är inte åkbar längre, tror jag. Å andra sidan har jag ju inga skridskor heller, så... *S*

Planen var att vara hemma och fixa resten av dagen, men så blev det inte. Här åker vi över Höga Kusten-bron, på väg mot Ö-vik. På hemvägen blev det en omväg till Sollefteå också.

Jaja. Det som skulle göras får göras en annan dag. Så enkelt är det.

Kommentarer

  1. Åh vad mysigt och inbjudande det ser ut!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inte haft bredband idag, jag. Jo en liten stund i morse och då skrev jag en kommentar, men när den skulle laddas upp var nätet borta igen.

    Hursomhelst: juligt och fint och ett vackert fångat fota av bron - nu kan jag nästan känna att jag åkt där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snap shot genom vindrutan.. *S*

      Struligt internet är inget kul alls. Bra om det funkar igen nu!

      Radera
  3. Hej Cornelia!
    Så inbjudande du gjort till grabbarna när de kommer till Mellansjö i jul:) Skönt när det är färdigt, så nu är det bara att vänta in julen:)
    Vacker vinterbild på sjön och bron.

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... att sätta sej ner och vänta är väl inte riktigt läget just nu... men visst är det skönt med det som är klart. Det är ju klart. Då är det bara att sätta tänderna i nån annan liten uppgift *S*

      Ha en fin tredje advent!

      Radera

Skicka en kommentar