Mellansjö

Vi har ett par uppdrag att göra, så vi hamnar i Bräcke till lunch. Där äter vi på Jämtkrogen, som har en uppstoppad liten björn som vaktar senapen och ketchupen. Tur att jag inte ville ha nåt sånt till min mat.

Nu var det längesedan vi var i Mellansjö och verkligen dags att åka dit för att se till huset. Och, alldeles som vanligt, klippa gräset. Så det gör vi.

Fläcken här... är där den gamla pannan har stått hela sommaren. Nu har grovsopbilen varit här och hämtat den. Fick ett MMS från goa grannen med bild på när den var här, men jag vet inte hur man sparar en bild från ett sånt meddelande och sedan flyttar in den i datorn, så därför får ni bara se den här icke-existerande pannan *S* Finemang att den är borta iallafall!

Först hade vi tänkt köra bort den själva, men den var alltför tung att få upp på en släpvagn utan hjälp och någon sådan hade vi ju inte.


Ger oss ut i skogen en liten sväng för att se om det finns några bär. Och det gör det. Inte är de lika stora som vanligt och inte är det sådana mängder som det brukar vara heller, men nog finns det bär så det räcker till vårt lilla husbehov. Så bra. "Bara" att hämta dem, alltså.

Det ligger ett dis i skogen och solen skiner så vackert. I verkligheten. På bild syns det såklart inte alls.

 Svampar på hemmaplan...

... på vägen ner mot...

 ... sjön. Det är +12 grader i vattnet, enligt grannen som badade häromkvällen. Brrrr! Jag avstår. Men vackert är det.

Här är dagens lilla, lilla lingonskörd. Nöjda med den är vi, eftersom vi egentligen inte tänkt plocka något alls.

Sture är förkyld och själv har jag rejält ont i höften. Den smärta som förut kom när jag ansträngde mej har ändrat sej och ligger nu som en ständig molvärk istället. Det är inte något jag tycker är bättre, men på fredag ska jag träffa sjukgymnasten igen. Hoppas att han har nån bra förklaring till varför saker och ting blev som de blev. Jag ska ju få två såna där stötvågsbehandlingar till... jag gruvar mej lite, faktiskt.

Kommentarer

  1. Här händer det massor medan jag gör annat som vanligt. Skogsbilden är kanonfin tycker jag... den ska du alls inte klaga på! Vattenbilden är jättefin den med!

    Jag längtar efter lite lugnare tider så jag kan sy lite igen!!

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag. Att låta händerna skapa är så härligt! Lugnt och rogivande.

      Kram på dej!

      Radera
  2. Fantastiska foton du bjuder på!

    Är det inte de som installerade nya pannan som har skyldighet att skaffa undan den gamla? Så är det ju med allt annat.

    Låter inget bra alls med den där molvärken. Hoppas sjukgymnasten skickar dig till läkare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint att vara tillbaka i Mellansjö. Hade gillat att stanna lite längre, men ska jobba hela långa helgen igen.

      När det gäller pannan, så köpte vi den "själva" och anlitade en rörmokare att installera den. Pannan levererades med Posten. Varken rörmokaren eller Posten hade nog nån lust att ta hand om den gamla. Men det löste sej ju med kommunens grovsophämtning, även om det kostade några hundralappar. De åkte ju iaf ner på baksidan och hämtade den, det tycker jag är bra. Annars skulle man egentligen ställt ut den vid vägen, men hur enkelt är det att "ställa ut" en panna som väger sisådär 400 kg...?!

      Radera

Skicka en kommentar