Jobb och kalas

FROST idag på morgonen. Sture skjutsar mej till jobbet, men jag tar med cykeln så jag kan ta mej hem själv efter mötet. Bra, eftersom jag inte vet hur länge vi ska hålla på att prata idag.

Träffar vår nya chef idag. Men jag har ju haft honom som chef tidigare, så det känns bara bra. Har varit lite rädd att han ska ha blivit miljöskadad efter sju år i kommunens tjänst, men nädå... han verkar oförstörd och lika klok som senast.

På bilden passerar jag Svarvikskajen (på väg hem på cykel efter jobbet), dit man har flyttat monumentet över Sundsvallsstrejken samt kompletterat med "konstverket" bestående av ett antal stolpar placerade på en kulle. Snyggt eller inte, det får var och en avgöra själv.

Vilken tur att jag tog med mej mössa, förresten, för jag hade inte kommit mer än ner för backen från Granloholm förrän öronen sprängde i kylan och hotade med att ramla av om jag inte genast tog på dem något varmare än bara en cykelhjälm. Brrrr!!!

På kvällen är "klanen Sture Öhlén" inbjuden att fira Stures brorson Urbans 50-årsdag, som inträffade för ganska längesedan. Men då han och familjen var nyinflyttade i en lägenhet som just drabbats av en vattenskada, så var det inte riktigt läge att uppvakta just då. Men nu passade det bra och vi bjöds på jättesmarrig smörgåstårta. Det är ju såååå gott!!

Här sitter Sture och Urban i samspråk i soffan.

 Och här är några andra glada firare.

Johan fixar lite med en Rubiks kub och Alfred... nä, han har inte alls somnat, även om det ser så ut på bilden.

Två fina hundar ingår i familjen. Här är Lelle i samspråk med Johan. Lelle är en aningen tillbakadragen, ytterst vänlig cockerherre på 6 år. Vackert viftande svans i ena änden och detta charmerande huvud i den andra. Jag smälter...

Generöst tilltagen godisskål mottogs med förtjusning av till exempel Alfred! *S*

Kommentarer

  1. Lite anslående ändå, de där stolparna. I en trädgård en by nära Schnauzerstugan har de fyra, fem höga käppar så där - bjärt målade och jo, det är ganska fint i grönskan!

    Kalasfint! Otroligt söt cocker - gillar rasen men vill inte ha någon mer hund som kräver så mycket frisering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättefin cocker och ja, det är en trevlig, pigg och vänlig ras. Men jag vill inte ha någon fågelhund, jag... utan en kompis som håller sej i närheten.

      Radera

Skicka en kommentar